Del 13 al 15 d'abril aterra a Barcelona el Festival Micro, després d'haver passat ara fa un any per Madrid i Hondarribia i que compta amb la participació de quasi dos-cents curts de 43 països diferents
Vivim en un món dominat per la immediatesa, en part promoguda per les xarxes socials, i això provoca que els continguts audiovisuals que consumim cada cop tinguin menys duració. Conseqüentment, el món del cinema també ha vist com aquesta tendència cada cop agafa més embranzida i els curtmetratges s’obren pas com mai ho havien fet abans. Ara aterra a Barcelona el Festival Micro, una mostra per a curtmetratges internacionals que es podrà veure als cinemes Renoir Floridablanca entre el 13 i el 15 d’abril.
Aquest esdeveniment ha estat creat per l’emprenedor cultural Marc Esquriol i ja ha fet parada a Madrid i a Hondarribia, i ara, un any després del previst a causa de la covid, arriba a Barcelona.
El festival compta amb la participació de 180 curtmetratges de menys de dos minuts de durada que provenen de 43 països diferents, com Taiwan, Finlàndia, Xile, Iran, Índia, Croàcia o República Dominicana. La diversitat cultural i cinematogràfica que presentaran aquests films es podrà apreciar en tres sessions d’una hora i mitja cadascuna i les entrades ja són a la venta a la web dels cinemes Renoir. El festival compta amb set categories diferents: experimental, animació, realitats, dansa, comèdia, horror i amor.
“El que és bo, si és breu, és dos cops bo”, diu la frase de Baltasar Gracián i que ara cita el creador d’aquest esdeveniment, Marc Esquirol, al parlar sobre la importància de la síntesi i la brevetat. “Avui en dia consumim molt contingut a les xarxes de molt poca duració i nosaltres ara volem explorar aquest format des d’una basant més artística i cinematogràfica”, comenta Esquirol. El festival es va celebrar a la Sala Equis de Madrid i també a Hondarribia, amb 800 i 400 espectadors, respectivament. La tercera parada havia de ser Barcelona a l’abril d’ara fa un any, però la covid ha endarrerit els plans del jove emprenedor.
“Ha estat un camí ple de trampes i complicacions, però finalment hem guanyat la partida a la pandèmia. Esperem que el festival sigui tot un èxit, tot i les mesures de seguretat per la pandèmia. En un futur proper també ens agradaria exportar aquest format a diferents ciutats d’Europa i del món, creiem que ha tingut una gran acceptació i que té molt futur”, comenta Esquirol.
La pandèmia ha estat sens dubte un dels escolls més complicats de superar. Si bé a l’estiu es va poder celebrar l’edició d’Hondarribia, no ha estat fins al cap de més de set mesos que el festival ha pogut arribar a la seva ciutat natal. “La preparació del festival la vam començar fa més d’un any i en els darrers mesos hem apretat l’accelerador per poder convertir-lo en una realitat a Barcelona, però fins que no hem pogut assegurar que es podia fer amb les mesures actuals no ho hem fet públic”, afirma el creador de l’esdeveniment.
Esquirol ha impulsat aquest festival a través de la plataforma Letto Studio, un estudi d’emprenedoria cultural que ja ha organitzat tres edicions del Festival Micro, una edició del Festival U22 al MACBA celebrat l’any 2019 i diverses xerrades i meetings sobre cinema. “L’emprenedoria cultural és important i pot ser un factor determinant en l’aparició d’artistes joves i projectes nous en aquest sector. També crec que a Barcelona hi ha molts joves amb talent i amb ganes de poder ensenyar al món què són capaços de fer”, finalitza Esquirol.
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…
L'Ajuntament i la Generalitat acorden també accelerar la prolongació de l'L4 entre La Pau i…