Ecosistema emprenedor

El 4YFN creixerà l’any 2024 amb un nou pavelló dedicat al sector de la salut

El saló per a emprenedors del Mobile World Congres s'omple completament gràcies a la participació de gairebé 800 empreses emergents de més de 35 països

Des de la seva arribada a Fira Gran Via, el 4 Years From Now (4YFN) ha demostrat que es mereixia l’ascens, convertint-se en una de les zones del Mobile World Congress (MWC) on sempre hi ha més ambient. Amb un look més informal, els emprenedors desprenen una energia que no té res a veure amb la serietat dels assistents que es troben per la resta del saló.

No ha importat gaire que en aquesta edició li hagi tocat estar al pavelló 8, el més allunyat de l’entrada principal. Una passarel·la amb música i llums animava a endinsar-se a l’espai per a emprenedors. “Ens ha donat molta confiança veure que l’assistent al 4YFN és molt fidel”, sosté el seu director, Pere Duran.

Passejant aquests dies pels passadissos del 4YFN no hi cabia ni una agulla. Fins i tot hi havia moments en els quals costava obrir-se pas, una sensació abans reservada exclusivament a la gent que s’amuntega davant les últimes novetats de les grans multinacionals de telecomunicacions. Fins i tot hi ha hagut qui s’ha atabalat, encaixonats i sense espai perquè ningú es parés al seu estand. “Hem superat totes les expectatives. Ha vingut molta més gent i ens hem quedat sense espai en el pavelló”, exposa Duran. Amb la participació de gairebé 800 empreses emergents de més de 35 països, algunes s’han hagut de quedar fora, en un passadís sense encant, només en el camí d’aquells que sortien o els que es dirigien al Beat Barcelona, la terrassa on prendre’s alguna cosa quan s’acaba el dia.

Per això, Duran explica que preveuen expandir-se l’any que ve, no només ocupant la planta 1 del palau 8 (8.1) sinó també la planta 0 (8.0), equivalent a un altre pavelló. L’ampliació del 4YFN posarà el focus en la salut digital i la sostenibilitat, sectors que cada vegada ocupen més espai en el congrés, especialment el primer amb la participació d’agents especialitzats com Biocat i Barcelona Health Hub (BHH), així com d’altres més genèrics que també se centren en aquesta vertical.

“La inversió del futur ha passat de l’energia a la salut”, assenyala José Ibeas d’Anais Medical, una spin-off de l’Hospital Parc Taulí que forma a estudiants i professionals de la salut mitjançant realitat virtual i models de simulació. És el seu primer 4YFN i, com a metge, valora els contactes que està fent, una pràctica que queda molt lluny de l’hospital: “Entres ràpid al mercat”.

Les innovacions en salut no s’acaben. Hi ha startups que busquen nous fàrmacs com Nuage Therapeutics, centrada en el càncer, i altres que desenvolupen nous dispositius com el que ha creat Time is Brain per a l’ictus o Inbrain Neuroelectronics per al Parkinson i l’epilèpsia. Però també hi ha programes d’Intel·ligència Artificial (IA) com el d’Emocional que detecta l’estrès dels treballadors, o Famba, una app d’assistència mèdica remota que l’Hospital Clínic ha dissenyat per a quan es viatja a l’estranger.

Els petits estands del 4YFN han estat immersos en un formiguer de visitants. © Jordi Bataller/ACN

Les propostes disruptives es barregen amb empreses ja consolidades. I algunes, fins i tot, fan el salt al MWC, com Rob Surgical, una spin-off de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) que s’ha estrenat en el congrés en un espai dedicat als hospitals del futur. La companyia proposa una plataforma de cirurgia que combina la intervenció manual i la robòtica, i ja està treballant per incorporar noves tecnologies com el machine learning i la IA.

Molt a prop, la fundació Mobile World Capital Barcelona (MWCapital) ha presentat un projecte pilot de telemedicina per a pacients en diàlisi, estenent la innovació més enllà de les startups. Afegint a institucions i corporacions, amb la col·laboració de l’Ajuntament de L’Hospitalet, l’Hospital de Bellvitge i Vodafone, la solució permet resoldre remotament els dubtes que poden tenir els pacients sobre el tractament i les màquines de diàlisi, una necessitat que va sorgir en pandèmia.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Dins la Copa de l'Amèrica
  • Good News Barcelona

L’Emirates Team New Zealand: l’equip que va portar la Copa de l’Amèrica i vol tornar a guanyar-la

Els neozelandesos s'han instal·lat a l'antiga terminal de Baleària, entre escales automàtiques i taquilles, i…

6 de setembre de 2024
  • El Bar del Post

Jordi Amor: En constant recerca de l’autor

“Com tothom, soc moltes persones alhora. I una d'aquestes persones és un narrador que, al…

6 de setembre de 2024
  • La punyalada

Rectificar

L’Ajuntament ha arribat a la sana conclusió que situar unes plantes en un carrer del…

6 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sail Team BCN es prepara per passar a la història amb vocació de continuïtat

L'equip femení i juvenil que competirà a la Copa de l'Amèrica entrena a la seva…

5 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

Panerai desembarca a Passeig de Gràcia amb la seva primera ‘boutique’ a Barcelona

La firma d'alta rellotgeria ha obert de la mà de Rabat i buscant coincidir amb…

5 de setembre de 2024
  • Gastronomia

Estrella Damm ret homenatge a la 37a Copa Amèrica amb una edició limitada de la seva llauna de 25cl

Estrella Damm, patrocinador oficial de la Louis Vuitton 37a America’s Cup, ha llançat una edició…

5 de setembre de 2024