Cada empresa té una història. A la 25a Setmana de la Internacionalització d’ACCIÓ es van reunir més de 400 que van passar pels diferents seminaris, sessions de networking i entrevistes. Totes són interessants, però l'Agència per la Competitivitat de l'Empresa n'ha seleccionat vuit que resumeixen bona part del que cal saber abans, durant i després del procés d’internacionalització. Són les 8 històries per fer negoci al món.
7 claus de l’èxit de Desigual amb l’e-commerce als Estats Units
El comerç electrònic de Desigual als Estats Units ha vertebrat el seu bon rendiment en diversos aspectes com saber diferenciar les diverses zones del país, encertar els nínxols oportuns o dedicar una gran atenció a la presentació al mòbil.
ESTATS UNITS LOGÍSTICA, E-COMMERCE I DISTRIBUCIÓ
El mercat dels Estats Units és un dels més competitius del món, també en el comerç electrònic. Ho sap prou bé Àlex Camps, Digital Commerce Omnichannel Manager de Desigual, que ha liderat l’expansió de la marca catalana en aquest espai.
Camps ofereix set qüestions primordials per posar les bases del negoci digital en el primer mercat del món. Punts que poden servir de referència a totes aquelles empreses catalanes que pensin a fer el salt cap al somni (de l’e-commerce) americà.
Dominar la logística per exportar millor
El transport de mercaderies és un dels factors crítics en l’èxit d’un procés d’internacionalització. Dominar i controlar la logística és fonamental, tasca per a la qual el Consell d’Usuaris del Transport fomenta l’intercanvi de coneixements i experiències entre les empreses.
LOGÍSTICA, E-COMMERCE I DISTRIBUCIÓ
Rosa Prenafeta, directora del Consell d’Usuaris del Transport, explica els avantatges de l’intercanvi de coneixements i experiències entre petites i grans empreses en l’apartat logístic. Un àmbit crític en qualsevol procés d’exportació que cal tenir ben present en qualsevol pla estratègic.
Alhora, repassa els reptes de la logística actual i els conceptes que cal tenir ben presents a l’hora de planificar la logística de qualsevol moviment exportador. Finalment, Prenafeta també destaca els principals obstacles legislatius que s’han superat.
Les 3 raons perquè una startup vagi a Silicon Valley
La idealització de l’ecosistema californià anima moltes empreses joves a somiar fer el salt al somni americà; però quines té sentit que hi vagin? L’inversor Lluís Gutiérrez (THCAP), amb àmplia experiència a Silicon Valley, explica les tres condicions que fan falta per anar-hi.
ESTATS UNITS
Lluís Gutiérrez, Managing Partner de Telegraph Hill Capital (THCAP), explica les tres preguntes que s’ha de fer qualsevol startup en el moment de plantejar-se fer el salt a Silicon Valley. Al seu entendre, només una resposta afirmativa en els tres casos justifica agafar l’avió cap a Califòrnia.
A més, Gutiérrez explica què s’hi trobaran les startups que facin el salt i els reptes que hauran d’afrontar i gestionar un cop s’instal·lin a l’oest nord-americà.
Teknics, com internacionalitzar-se en mercats madurs
Aquesta empresa, dedicada al disseny i construcció de maquinària especial en el sector industrial, és una mostra del canvi de mentalitat que han viscut moltes pimes catalanes en els darrers anys per convertir-se en exportadores. Com en el seu cas, la majoria han buscat als mercats madurs europeus els primers negocis a l’exterior.
MAQUINÀRIA, METAL·LÚRGIA I BÉNS D’EQUIP
Europa continua sent el principal destí de les exportacions catalanes. Mercats d’elevada saturació, amb forta competència, on no és senzill fer-s’hi un lloc. Tot i així, són un bon espai de partida per iniciar el canvi cultural que suposa per a una empresa convertir-se en exportadora.
Jordi Bolea, CEO de Teknics, relata l’experiència que suposa per a una pime adonar-se de la necessitat d’internacionalitzar-se i el procés per aconseguir-ho en països tan competitius com els del centre d’Europa.
R+D que arriba al mercat, el millor aliat de l’economia ‘silver’
Les oportunitats que genera la tendència generalitzada d’un envelliment saludable també impliquen reptes culturals i d’una major usabilitat tècnica. Sense4care treballa en aquesta línia amb un detector de caigudes i un dispositiu per monitoritzar l’estat dels malalts de Parkinson.
SALUT I EQUIPAMENTS MÈDICS WELLNESS & BEAUTY
Joan Cabestany, cofundador de Sense4care i investigador de la UPC, explica la tecnologia desenvolupada per tal de portar al mercat solucions que allarguin la vida independent de les persones. Eines com el seu detector de caigudes o un dispositiu per seguir l’evolució dels malalts de Parkinson s’erigeixen dins la tendència a l’alça de l’economia silver.
Les propostes destinades a la gent gran, però, no només obren un mercat d’oportunitats, sinó que també presenten reptes que cal resoldre. Superar les barreres culturals i tecnològiques, per exemple, és pràcticament tan important com la creació de nova oferta per a aquest segment de la població.
Els avantatges d’exportar serveis
Vendre serveis facilita una expansió més ràpida sense les dificultats de la logística de transport de mercaderies. Daniel Torrents, Area Manager del Grup AIS, explica com s’han fet un lloc a l’Amèrica Llatina i comencen a trepitjar el continent africà.
El principal avantatge d’exportar serveis és que es tracta d’intangibles. Les barreres de transport es minimitzen i és més senzill ser al costat del client. Així ho creu Daniel Torrents, Area Manager del Grup AIS, companyia amb més de 30 anys d’experiència en els sistemes de presa de decisions a través de les dades.
Després d’implantar-se amb èxit a l’Amèrica Llatina seguint l’estela de la banca espanyola, el Grup AIS es posiciona ara a l’Àfrica per tal de satisfer-hi les noves necessitats incipients. Torrents explica per on començar, el millor moment per implantar-se i com aprofitar els processos de compra pública per posicionar els serveis en un mercat exterior.
La importància de protegir la tecnologia a la Xina
Assegurar la propietat intel·lectual és un pas previ imprescindible a la comercialització de tecnologia, especialment en mercats tan complexos com el xinès. L’advocat Philippe Deltombe, col·laborador del China IPR SME Helpdesk, exposa la rellevància d’aquest procés
XINA
Philippe Deltombe, advocat soci d’AGM i col·laborador del China IPR SME Helpdesk, acumula 10 anys d’experiència a la Xina i el sud-est asiàtic assessorant estratègies de protecció intel·lectual. Tenir protegida la tecnologia de l’empresa és indispensable a l’hora d’establir qualsevol activitat comercial al gegant asiàtic.
Deltombe recomana molta paciència, fer un esforç per entendre les particularitats del mercat i adaptar-s’hi. Una estratègia de rèplica total del model de negoci local difícilment tindrà èxit.
‘Invoice trading’, finançar-te amb les factures
El finançament per factures és una de les moltes possibilitats que ofereixen les eines de finançament alternatiu, una via per diversificar l’estructura financera de les empreses. Paulino de Evan, cofundador de Finanzarel, explica en què consisteix, com funciona i a quines empreses pot ser d’utilitat.
El finançament per factures (invoice trading, en la denominació en anglès) permet obtenir finançament a través de la venda d’una factura pendent de venciment. Paulino de Evan, cofundador de Finanzarel, explica com funciona aquest sistema de finançament alternatiu en plataformes com la seva.
L’agilitat en l’obtenció del finançament és un dels principals avantatges d’aquest sistema, que permet a les empreses complementar la seva estructura financera diversificant-ne les fonts.
El nou president de la infraestructura, José Alberto Carbonell, promet ambició, humilitat i lleialtat en…
'Baró Estardipen. Presó general de gitanos i gitanes' és una mostra que vol reparar la…
La instal·lació, de nou metres de diàmetre, ocuparà un lateral de la plaça, que per…
Comertia reuneix l'àmbit empresarial per abordar l'actualitat i el futur del comerç amb figures i…
L'artista Miquel Barceló serà el responsable de decorar l'interior de la renovada catedral Notre-Dame amb…
Em permetran que enceti la meva col·laboració al The New Barcelona Post parlant d’un fenomen…