Coincidint amb el Dia Mundial del Medi Ambient, Casa Tarradellas ha estrenat un singular parc solar construït al costat del centre logístic i magatzem robotitzat que té a Gurb (Osona). Crida l’atenció que el parc ocupa una parcel·la situada en el polígon on es troben les diferents fàbriques del grup d’alimentació i on en els darrers anys no ha deixat de construir nous edificis, com el citat magatzem, noves plantes per la producció de les seves populars pizzes fresques i fins i tot una farinera. Ara, en lloc de construir un nou edifici en aquest terreny, l’empresa familiar ha optat per recobrir-lo de plaques fotovoltaiques, amb una superfície total de 13.657 metres quadrats.
“Aquest projecte respon al ferm compromís de Casa Tarradellas per la sostenibilitat i responsabilitat mediambiental”, destaca Casa Tarradellas que, amb aquesta inversió eleva a 100.000 metres quadrats la superfície solar que té instal·lada i amb la que genera energia renovable destinada a l’autoconsum. Fins ara, totes les plaques solars recobrien les cobertes i les façanes dels centres de producció.
A més a més de generar la seva pròpia energia verda, Casa Tarradellas assegura que des del 2021 tota l’energia que consumeix prové al 100% de fonts d’energia renovables certificades. “Casa Tarradellas treballa per optimitzar i reduir el seu consum energètic, guanyar autonomia energètica i cobrir les seves necessitats a través d’energies verdes, respectuoses amb el medi ambient, amb l’objectiu de ser una empresa energèticament responsable”, explica el grup, que va començar a instal·lar plaques solars l’any 2004.
Casa Tarradellas lidera el mercat de la pizza fresca a Espanya i l’any 2020, coincidint amb la pandèmia, va batre el seu rècord de facturació en aconseguir superar la barrera dels mil milions d’euros. Concretament, l’empresa presidida per Josep Terradellas va ingressar 1.062 milions, un 8% més. El benefici net va créixer també un 8%, fins a 26,8 milions. L’empresa catalana, que a més a més de vendre amb la seva marca fabrica per Mercadona, va apostar per internacionalitzar-se a finals de 2019 quan va comprar a Nestlé el 60% del grup carni europeu Herta, que factura més de 600 milions i opera a països com França, Alemanya, Bèlgica, Luxemburg, Regne Unit i Irlanda.