La companyia de venda de cotxes online Cazoo estableix a Barcelona la seu corporativa per a Espanya. La firma britànica, que cotitza al Nasdaq de la Borsa de Nova York, ha llogat unes oficines amb capacitat per a 200 persones al districte 22@. L’anunci coincideix amb la decisió de la companyia d’acomiadar a 750 persones a tot Europa davant la necessitat de reduir costos davant una possible recessió.
La ubicació a Barcelona és per a Cazoo un pas més del seu posicionament a la ciutat i de l’expansió del seu negoci a Espanya, on va entrar a finals de l’any passat amb la compra de l’empresa barcelonina de rènting i de cotxes per subscripció Swipcar.
La tria de Cazoo ha prioritzat la zona més tecnològica de Barcelona, on també està instal·lada Swipcar. En concret, la firma britànica ha llogat per als propers dos anys una superfície de 1.000 metres quadrats al coworking Aticco Bogatell, al carrer Pallars. Des de l’adquisició de Swipcar, que comptava amb una plantilla d’un centenar de treballadors, “hi ha hagut nombroses incorporacions en els últims mesos i volem assegurar l’espai fins a 200 persones sumant plantilla actual i futures incorporacions”, asseguren fonts de la companyia.
La companyia va néixer el 2018, a Londres, de la mà de l’emprenedor Alex Chesterman. D’aleshores ençà, ha venut més de 70.000 vehicles online, segons fonts de l’empresa.
L’espai de treball està equipat amb un seguit de serveis òptims per a equips de treball i facilita el contacte amb l’ecosistema tecnològic de la zona, segons la companyia. L’immoble, amb 8.980 metres quadrats repartits en vuit plantes, té entre els seus inquilins el Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya i també és el centre d’activitat dels programes d’acceleració de startups i d’innovació oberta d’AticcoLab, la plataforma de suport a l’emprenedoria de l’operador de coworkings.
En pocs mesos, Cazoo ha posta de manifest que la seva aposta per Espanya és estratègica, com a quart mercat després de la seva entrada a Alemanya i França. A començaments de 2022, la companyia va convertir-se en el principal sponsor del Valencia CF, a partir del proper 1 de juliol.
Coneguda com l’Amazon dels cotxes usats, Cazoo va començar a cotitzar a la Borsa de Nova York, l’agost de 2021, recaptant més de 1.400 milions de dòlars. El passat mes de novembre la companyia va arribar a valdre a borsa 7.000 milions de dòlars, però en els últims mesos aquesta xifra s’ha enfonsat, situant-se per sota dels mil milions. Així des dels màxims de novembre (10 euros l’acció) els títols han caigut un 87%, fins a tancar a 1,29 euros aquest dimarts. Davant l’increment de la inflació i la incertesa econòmica, l’empresa ha activat un pla per retallar 200 milions de lliures en costos i acomiadar a 750 treballadors. “La combinació de l’augment de la inflació i els tipus d’interès amb els problemes de la cadena de subministrament causats per la pandèmia i la guerra ha augmentat el cost de la vida i ha afectat la confiança dels consumidors. Estem davant d’una tempesta perfecta”, ha assenyalat Chesterman aquesta mateixa setmana.