“Obrirem una nova seu a Barcelona amb la missió de connectar els membres de la nostra comunitat d’una manera agradable i sostenible”, ha anunciat el cofundador i conseller delegat de TravelPerk, Avi Meir. L’immoble escollit és al número 160 del carrer Almogàvers, al districte del 22@, i és propietat de la promotora Conren Tramway, amb una operació de lloguer de 9.400 metres quadrats assessorada per la consultora Savills i avançada per Expansión. L’obertura està prevista per a finals del 2022.
Fundada el 2015 per tres extreballadors de Booking.com, la seu corporativa de TravelPerk ha tingut diverses ubicacions, sempre a Barcelona, ciutat on es va crear la companyia de viatges online, especialitzada en la gestió de destinacions corporatives. Alguns d’aquests trasllats han coincidit amb els dos anys de pandèmia, en què la companyia s’ha hagut d’adaptar a la caiguda del mercat turístic.
Les noves oficines, “que reflectiran qui i què som”, assegura Avi Meir, “seran un punt de trobada per compartir els nostres valors i un espai per treballar millor col·lectivament i individualment. Creiem que aquest nou i emocionant espai ens ajudarà a viure aquestes experiències cada dia”.
Aquest trasllat està en línia amb les demandes del sector: “Les empreses busquen cada vegada més assegurar la sostenibilitat de les seves seus i aportar més qualitat i benestar a les persones. Estem veient noves demandes de més superfície, especialment per part d’empreses tech i la idea és optimitzar la productivitat a través de models híbrids on l’oficina és molt atractiva”, assegura Marie Laure Fenet, directora d’Oficines a Savills Barcelona.
TravelPeck, que té una plantilla de més de 600 col·laboradors —400 dels quals treballen a Barcelona— i oficines al Regne Unit, Alemanya i els Estats Units, va iniciar 2022 amb nous plans d’expansió a Europa i els Estats Units, després de tancar una ronda d’inversió de 100 milions d’euros i esdevenir un nou unicorn espanyol, amb una valoració de més de 1.000 milions d’euros.
Part dels recursos es destinaran a desenvolupar tecnologia de viatges ecològica a partir de l’oferta de producte existent i a adquirir empreses en aquest segment, reconeixia l’empresa fa pocs mesos i exposava l’exemple de l’operació que va fer a finals del 2021 amb l’adquisició de Susterra, una consultora britànica especialitzada a reduir l’empremta mediambiental a la indústria del turisme.
Part del creixement de la companyia s’ha fet amb l’adquisició d’altres empreses del sector; una estratègia que els fundadors preveuen mantenir. El 2021 es va fer amb Susterra i la també amb la britànica Click Travel, i va adquirir la nord-americana Next Travel. El 2020 va comprar també la startup espanyola Albatross.