Joan Álvarez i Maurici Badia Hannun
Els fundadors de Hannun, Joan Álvarez i Maurici Badia, donant el toc de campana per a la sortida al BME Growth, a la Borsa de Barcelona.

La companyia catalana de mobles sostenibles Hannun fa el salt a la borsa

La startup de Terrassa, que ja exporta a 20 països, ha començat a cotitzar al mercat BME Growth després de dur a terme una ampliació de capital de vuit milions d'euros per apuntalar el seu creixement internacional i potenciar la incipient demanda de productes

L’empresa Hannun, dedicada a la producció artesanal de mobles sostenibles que comercialitza online, ha debutat aquest dimecres en el BME Growth, el mercat alternatiu borsari, a la Borsa de Barcelona. L’estrena borsària s’ha dut a terme després d’una ampliació de capital per import de vuit milions d’euros.
La startup de Terrassa ha sortit al mercat amb un valor per títol d’1,01 euros, la qual cosa implicava una valoració total inicial de 31,6 milions d’euros, i ha recollit una pujada de l’11,88% en el seu primer dia de cotització, superant els 35 milions d’euros.

Els socis i fundadors de l’empresa de mobles i decoració Maurici Badia i Joan Álvarez —que assumeix el càrrec de conseller delegat— consideren que augmentant la seva capacitat financera podran apuntalar el creixement de Hannun i potenciar la incipient demanda dels seus productes, amb l’entrada a nous mercats internacionals.

Actualment, les vendes online arriben a 20 països, amb un pes específic d’Espanya, que encara genera el 50% d’un negoci que va créixer exponencialment durant la pandèmia, i una demanda creixement a llocs com França (20% dels ingressos) o Alemanya (15%).

A començaments de 2021, la companyia va tancar una ronda de finançament de tres milions d’euros que va donar entrada a inversors com Josep Casas, creador de Naturitas; Javier De la Rosa, MiFarma, Andreas Mihalovits o els fundadors d’AB Biotics, Sergi Audivert i Miquel Angel Bonachera; aquests darrers es van incorporar al consell d’administració de l’empresa.

Encara que la companyia no ha fet estimacions per aquest any d’ingressos ni de resultat net, Hannun porta diversos anys doblant vendes, segons ha assegurat el seu conseller delegat Joan Álvarez. Va tancar 2021 amb una facturació de 4 milions d’euros.

El negoci de Hannun es basa en pal·liar els problemes mediambientals que, segons els seus impulsors, provoca la indústria del moble i la decoració industrial dedicada al fast furniture. Per això, la firma terrassenca creada el 2018 treballa productes artesanals sota demanda amb 60 tallers que donen feina a més de 200 d’artesans de la fusta que prioritzen l’ús de material recuperat, que és menys contaminant, o de boscos d’explotacions sostenibles. Destaca la producció local d’aquests tallers repartits per Espanya i molts d’ells a Barcelona i la seva àrea d’influència.

Joan Álvarez i Maurici Badia Hannun
Álvarez i Badia van crear Hannun amb l’objectiu de potenciar un sector del moble més sostenible.

Maurici Badia, enginyer de formació, és el principal artífex del projecte que persegueix “un innovador model de negoci que aposta per unir el creixement empresarial i el respecte pel medi ambient”, segons va manifestar després del tradicional toc de campana amb què BME acull les noves cotitzades. En el que portem d’any, ja són sis les companyies que s’han incorporat al mercat alternatiu borsari.

L’oferta de la marca va des del moble d’interior i exterior, una gamma específica per a moble infantil i d’oficina, fins a productes de decoració, com poden ser els articles d’il·luminació. També tenen en catàleg de tèxtil per a la llar.

Tota la producció de Hannun compta amb les certificacions mediambientals FSC, PETA i PEFC, segons informa la companyia, que és el primer minorista de mobles certificat BCorp a  Europa.