“De la pandèmia aprendrem i en sortirem més forts”. Aquesta era la proclama que més s’escoltava en els moments més àlgids del període de quarantena. L’emprenedora Elisabet Branchat va prendre nota i no es va donar per vençuda després de veure com el seu negoci se n’anava en orris. Havia tirat endavant una startup de lloguer de material per a infants, dirigit als turistes que visitaven Barcelona i que els urgia la necessitat de comptar amb cotxets, cadires transportables o altres artefactes per fer més còmode el seu pas per la ciutat.
No obstant això, el confinament i el tancament de fronteres ho va ensorrar tot. Però en un tancar i obrir d’ulls, tot pot canviar. I per a bé. Ara, Branchat celebra amb èxit l’obertura del primer establiment físic de Bubuclean, un taller de neteja i reparació de material de puericultura, situat al carrer Montseny, en el barri de Gràcia.
“Vam veure que hi havia una forta demanda de cadiretes de cotxe o cabassos per a nens, entre d’altres, en les pàgines de segona mà i tots els compradors exigien el mateix: que els articles estiguessin en perfectes condicions”, afirma Branchat. Així que l’empresària es va reunir amb la seva companya i amiga Luciana Salvador, experta en màrqueting digital, per desenvolupar un projecte que satisfés aquestes peticions. “Ens vam adonar d’aquest gap, perquè la gent vol tenir els productes higienitzats i no sap com fer-ho, o simplement no s’atreveixen. I no existeix un servei així a Barcelona”, afegeixen.
Ambdues són les fundadores i, de moment, les úniques treballadores de Bubuclean. Van començar la iniciativa amb un portal web i treballant en un entorn domèstic amb les limitacions que allò suposava, com la falta d’espai o la manca d’eines. Encara que aquestes circumstàncies no van impedir un bon acolliment per part de la seva clientela.
D’entrada, els clients porten els seus cotxets –el principal producte amb el qual treballen– i se’ls fa un informe previ per avaluar l’estat en el qual es troben i tot allò que necessitarien per estar impol·luts. Més tard, procedeixen a aspirar la brutícia, treure les taques amb productes orgànics, rentar els tèxtils, les estructures i les rodes del vehicle; reparar els problemes que puguin haver-hi –l’Elisabet Branchat compta amb formació en enginyeria–, eliminar els virus i bacteris amb un tractament de vapor, eixugar a mà i, finalment, es redacta un altre document amb la descripció del procés i les imperfeccions que no hagin pogut resoldre. “La gent diu que fem màgia, perquè queda tot molt impecable”, comenta Salvador entre rialles.
El procediment pot durar entre un i tres dies, tot depenent de les exigències de cada article. Reben diàriament un parell de comandes, compten amb més de cent encàrrecs realitzats i ofereixen un vehicle de cortesia a les famílies mentre es duu a terme el procés. El preu varia segons les dimensions del producte, de manera que la neteja de cadires i cabassos de transport oscil·len entre els set i els deu euros, mentre que el rentat de cotxets segons els seus accessoris o complements té un cost d’entre quaranta o seixanta euros, amb ofertes per a lots de dos i tres productes.