Arribar i volar. Aquesta ha estat sempre la filosofia del Pont Aeri entre Barcelona i Madrid, una de les rutes aèries més icòniques del món, encara que actualment no viu el millor moment a conseqüència de la competència del tren d’alta velocitat. Aquest any, Iberia celebrarà el 95è aniversari d’aquest producte comercial, ja que el primer vol es va operar el 14 de desembre de 1927, en un petit avió Rohrbach-Roland amb capacitat per a només 10 passatgers. Fa 30 anys, el Pont Aeri també va tenir el seu paper protagonista durant la celebració dels Jocs Olímpics i va transportar fins i tot la Torxa Olímpica dissenyada per André Ricard.
Coincidint amb l’any de celebració de 95è aniversari, Iberia ha anunciat aquest dilluns que a partir d’octubre preveu recuperar totes les freqüències que operava abans de la pandèmia. “L’objectiu d’aquesta aposta és incentivar i donar un nou impuls al segment corporatiu a la ruta domèstica amb més trànsit de negocis i, alhora, millorar el producte per a tots els clients que viatgen entre les dues ciutats en connexió amb la seva xarxa de vols de llarg radi principalment”, ha assenyalat l’aerolínia del grup IAG.
Durant la temporada d’hivern, que va del 30 d’octubre al 26 de març, Iberia oferirà fins a 86 freqüències setmanals entre Madrid i Barcelona, un 25% més que a l’últim hivern (68 freqüències). Això significa que hi haurà fins a 15 vols diaris per sentit, amb prop de 700.000 seients, xifra que supera lleugerament l’oferta del 2019 perquè ara la ruta estarà operada per avions Airbus A320neo, amb més capacitat. Els dimecres seran els dies amb més operativa.
Des de Barcelona, el primer vol a Madrid sortirà a les set del matí i el darrer a les 21:05 h. Des de Madrid, el primer vol del dia també s’ha fixat per a les set del matí i el darrer a les 21:15 h. En horari punta, hi haurà enlairaments cada 30 minuts. Les tarifes del Pont Aeri permeten canviar el vol sense cost tantes vegades com calgui i arribar a l’aeroport només 20 minuts abans de la sortida.
Amb aquest increment de l’oferta de places i de freqüències, Iberia recupera la plena capacitat del Pont Aeri amb la idea de fer front a l’imparable auge del tren, que gràcies al corredor d’alta velocitat ja capta més del 75% del trànsit de viatgers entre Barcelona i Madrid. A més, també operen vols entre les dues ciutats altres companyies com Vueling i Air Europa. El domini del ferrocarril a l’hora de viatjar a la capital espanyola s’ha accentuat amb l’entrada en funcionament d’operadors low cost que competeixen amb l’AVE de Renfe. Així, els viatgers també tenen disponibles els trens d’Avlo (també de Renfe) i d’Ouigo, filial del grup francès SNCF. A finals d’any la competència creixerà amb l’entrada en funcionament d’un segon operador alternatiu a Renfe, Iryo, empresa constituïda pel grup Air Nostrum i per Trenitalia.