El port està veient com es dinamitza una zona que ha passat bastant desapercebuda durant anys. Tothom té al cap la imatge del litoral barceloní presidida per l’hotel W, però pocs s’animen a passejar per aquí i pensen que està reservat per a aquells que s’hi allotgen. Després de l’èxit de la nova escullera, que va permetre allargar el passeig marítim fins a l’antic espigó, la ciutat acaba de guanyar un mirador als peus d’aquest emblemàtic hotel, mostrant per primera vegada una de les cares que Ricardo Bofill va idear en el seu disseny. Coincidint amb la recent inauguració, el grup de restauració Isabella’s ha obert just al costat el seu últim local, Anita’s, “el més informal de tots”, segons explica el seu conseller delegat, Marco Garí.
Situat a l’inici de la Nova Bocana, a la Plaça Rosa dels Vents, Anita’s emergeix com un local “a mig camí entre una cabanya de platja i un refugi de muntanya”, barrejant el mar i la muntanya, tant en el seu disseny com en la seva proposta gastronòmica. La fusta és la gran protagonista, especialment a l’interior, acompanyada per mobiliari recuperat d’antiquaris, entre taules robustes i butaques vintage. La terrassa, coberta per una estructura metàl·lica blava, mira al mar i s’aireja amb aspersors que apaivaguen una mica la calor que caracteritza al complex de la Marina Vela en els mesos més intensos de l’any.
Amb aquesta imatge, Anita’s, amb capacitat per a 200 comensals, vol seduir a públics variats, començant pels que passin per davant del local mentre caminen o fan esport, animant-los a fer una parada per descansar. Un cop asseguts, podran triar entre els seus sucs naturals o smoothies per calmar la set. Si no els hi sembla suficient, podran plantejar-se fer un segon esmorzar o un brunch, amb opcions variades, des de fruita i torrades d’alvocat fins a ous Benedict, pancakes i gofres.
Els que vulguin menjar o sopar, es trobaran amb una completa oferta de street food americana, amb un tiquet mitjà, segons Garí, d’entre 20 i 23 euros. Un pla ideal per a les famílies, remarca Garí, tenint en compte que Anita’s es troba en una zona tranquil·la i sense cotxes. Es comença picant, amb estrelles com el ceviche Nikkei, àcid però saborós, o el bao de cansalada i llagostí. Aquells a qui no els hi agradi jugar-se-la, no falten els clàssics, tant locals, amb braves, croquetes i calamars a l’andalusa, com els gustosament adoptats, amb hummus amb falàfel i papadum, nachos amb guacamole i fish & chips. Els més atrevits poden tastar els llagostins amb chilli mayo o ostres.
Després d’haver provat un parell d’entrants, és el moment de triar entre hamburgueses, tacos i rolls. Les smashed burguers d’Anita’s es convertiran en un dels seus grans èxits, especialment la cheese burger i la bacon cheese burguer, amb pa importat dels Estats Units i formatge cheddar de Pitchpork (Regne Unit), els únics ingredients estrangers en una carta amb un segell marcadament local. Els que vulguin acompanyar els nachos amb tacos, els carnitas són sempre l’opció guanyadora. Es triï el que es triï, un no pot anar-se’n d’Anita’s sense provar el roll de llagosta i tòfona.
Si encara queden forces, les postres van de lleugeres, amb sorbets, a llamineres, amb gelats, milkshakes i pastissos de xocolata, llimona i pastanaga. Una bona manera de posar el punt final passa pels atrevits cafès que han ideat a Anita’s, amb un Pink latte que afegeix remolatxa o un Costeñito que li posa milo, similar al cacau, i xarop de caramel. Aquells que vulguin allargar la sobretaula tenen a la seva disposició cocktails, amb micheladas i granissats de llimona amb vodka. El restaurant els convencerà amb punxadiscos per animar l’estada i sense molestar a cap veí.
Si encara queden forces, les postres van de lleugeres a llamineres
“Vam voler fer una cosa diferent”, defensa Garí quan se li pregunta per la carta. Es van plantejar oferir el que s’espera d’un local davant del mar, amb arrossos i peixos, però van preferir una proposta que fos “menys formal”, més tenint en compte que molt prop d’Anita’s està Julieta’s, un altre restaurant del grup que ja cobreix aquesta demanda.
Amb una inversió de 2,2 milions d’euros i la creació de 30 llocs de treball, Anita’s ja es prepara per a la tardor. Garí espera que sigui una de les millors temporades del local, juntament amb la primavera, quan la calor no serà tan intensa com a l’estiu. El conseller delegat d’Isabella’s també espera l’arribada de la Copa Amèrica, quan la zona on es troben preveu que acabi de popularitzar-se. La companyia va guanyar la concessió de l’espai per un període de 20 anys.
Una expansió vertiginosa
Anita’s és el setè restaurant a Barcelona que té el grup, que ha viscut una expansió vertiginosa des de la irrupció de la pandèmia. L’arribada de la covid va deslluir la inauguració d’Isabella’s House, un edifici d’apartaments al costat d’Isabella’s, el primer local de tots, obert l’any 2013 al carrer Ganduxer. Malgrat això, pocs mesos després, va reobrir Isabella’s House i es van atrevir amb Harry’s, situat al Passatge de la Concepció. Van mantenir l’aposta per la cuina italiana que ja havien fet a Isabella’s i Bella’s, el segon local de l’empresa, inaugurat l’any 2018 a l’Avinguda Diagonal. La crisi provocada pel coronavirus també els va permetre adquirir locals que abans tenien preus impossibles.
L’any 2021, amb la covid encara afectant el sector, va venir Julieta’s, situat al local de l’antic Mamarosa, a prop de l’hotel W. Va ser el primer en el que es va apostar per una nova cuina, passant-se als arrossos. Així mateix, va ser l’any de l’obertura de Gala, que va servir per transformar l’antic El Principal, al carrer de Provença. Una tendència que va continuar aquest 2022 amb l’arribada de Carmina, que va suposar reobrir l’històric Senyor Parellada, al Born.
Anita’s és el setè restaurant a Barcelona que té el grup, que va néixer al carrer Ganduxer amb Isabella’s
A més a més, el grup liderat per Isabella Heseltine, mare de Marco Garí, també s’ha anat fins a Porto, on va obrir Valentina’s, i fins a Madrid, estrenant-se amb Casa Isabella, al barri de Recoletos. Segons assenyala el conseller delegat, estan treballant per obrir el seu segon establiment a la capital de cara a principis de l’any que ve. Estarà situat al carrer Velázquez, al barri de Salamanca.
Després del creixement d’Isabella’s i amb el retorn del turisme, el grup està registrant unes xifres “molt per damunt” a les de 2019. També ha influït allò que Garí defineix com “l’efecte champagne“: el tiquet mitjà ha pujat i els comensals allarguen els menjars i sopars, demanant copes i quedant-se més temps en els restaurants. Enguany, l’empresa preveu tancar amb una facturació de 25 milions d’euros i Garí ja té entre mans un altre nou projecte. Es tracta d’un hotel a Llafranc, que tindrà una trentena d’habitacions i comptarà amb un restaurant per a 150 comensals. Es preveu que estigui llest per a Setmana Santa. A Barcelona, de moment, no hi haurà més novetats.