El Corte Inglés ha venut un dels seus emblemàtics edificis de Barcelona, el centre comercial de Portal de l’Àngel. A poc més de 100 metres de distància del de Plaça Catalunya, l’establiment del carrer amb més afluència comercial d’Espanya havia anat perdent força. Amb una superfície de 18.000 metres quadrats, petita per al format de gran magatzem, s’havia acabat especialitzant en moda esportiva, però no havia acabat de funcionar, tampoc ho havien fet reformulacions més recents, com l’arribada de Samsung i de la marca esportiva Under Armour a la planta baixa.
El grup comercial dirigit per Marta Álvarez va posar en venda fa un any l’edifici de Portal de l’Àngel, els antics Magatzems Jorba, amb la previsió que l’oferta que dona quedi coberta pel Corte Inglés de Plaça Catalanya, una estratègia que ja va seguir l’empresa amb la venda de l’edifici de Francesc Macià, concentrant els esforços en el de Maria Cristina. Com va passar a Francesc Macià, es contempla la recol·locació dels treballadors del centre comercial de Portal de l’Àngel, xifra que se situa en els 200 empleats. La companyia també es va desprendre de l’edifici que tenia a Plaça Catalunya abans ocupat pel Banc Central, on l’ha substituït Primark.
L’operació de venda s’ha acabat materialitzant aquest dilluns. L’edifici de Portal de l’Àngel ha estat adquirit per la joint venture Redevco Iberian Ventures, formada pel gestor immobiliari holandès Redevco i el fons immobiliari estatunidenc Ares Management. Redevco troba els seus orígens en un magatzem tèxtil creat a finals del segle XIX que va acabar obrint botigues de roba i convertint-se en la marca de moda C&A. El gestor immobiliari inverteix juntament amb Ares Management a Espanya des del 2015, executant compres destacades com la del mercat madrileny de San Miguel el 2017.
Sense data de tancament encara prevista per al centre comercial, els nous propietaris de l’immoble de Portal de l’Àngel preveuen reformar-lo quan succeeixi. En total, sumant la compra i les obres, destinaran una inversió total de 200 milions d’euros. Contemplen convertir-lo en un edifici sostenible d’ús mixt, amb plantes dedicades al comerç prime i plantes d’oficines, rebutjant projectes que s’havien plantejat amb anterioritat, com la transformació en un hotel o residència de luxe. “L’objectiu de Redevco Iberian Ventures és reposicionar l’emblemàtic edifici, en el centre de Barcelona, incloent-hi criteris de sostenibilitat i oferint serveis diferenciats per als seus inquilins”, ha sostingut la joint venture en un comunicat.
En l’operació, han participat la consultora JLL i el despatx d’advocats Pérez Llorca assessorant Redevco Iberian Ventures, mentre que Cushman & Wakefield i Cuatrecasas han actuat com a assessors d’El Corte Inglés.
Després de les recents vendes d’edificis emblemàtics com el de Francesc Macià i Portal de l’Àngel, tots dos adquirits quan el Corte Inglés va absorbir Galerías Preciados, la cadena manté com a establiments de referència comercial a la capital catalana els de Plaça Catalunya i Maria Cristina. També compten amb l’Hipercor de Meridiana i el Corte Inglés de Can Dragó, així com botigues a Cornellà de Llobregat, Sabadell, Girona i Tarragona. Completa l’oferta amb els supermercats SuperCor, les botigues de la marca pròpia Sfera i les delegacions de Viatges El Corte Inglés.