Després de Tailàndia, el Port de Barcelona ha escollit l’Índia com a destinació per a la propera missió empresarial, iniciativa que permet establir nous contactes, captar inversions en mercats emergents i internacionalitzar les empreses locals. L’autoritat portuària ha apostat per l’Índia, focalitzant el viatge que farà l’any que ve a Bombai, amb l’objectiu de “seguir enfortint els llaços” amb el continent asiàtic. “Considerem que és un país estratègic en les relacions Àsia-Europa”, sosté el seu president, Damià Calvet.
L’Índia serà la protagonista de la 25 edició d’aquesta iniciativa que realitza l’Autoritat Portuària de Barcelona cada any des de finals dels 90. Abans de l’arribada de la covid, només va haver-hi una aturada els anys 2006 i 2007, seguida amb una doble missió el 2008. La crisi provocada pel coronavirus va obligar a posposar la presencialitat d’aquests viatges, suplerta amb missions online a Colòmbia i Corea, i recuperada aquesta setmana des de Bangkok.
“Amb 1.300 milions d’habitants i creixent, l’Índia és un subcontinent que presenta unes condicions econòmiques i de tràfic a l’alça. Ja tenim relació amb aquest país, però l’actual tendència de deslocalització de la producció cap a l’Índia ens interessa molt”, afegeix Calvet. El president del port no ha pogut desplaçar-se fins a Tailàndia aquesta setmana, ja que està preparant el traspàs al capdavant de la institució després de la sortida de Junts del Govern.
Calvet ha intervingut telemàticament en el sopar de cloenda de la missió empresarial a Tailàndia. “En aquesta 24 edició de les missions hem recuperat la presencialitat després de la pandèmia i, tot i les dificultats, el viatge ha anat bé i ha assolit els seus objectius. A la sessió inaugural van assistir uns 120 professionals i els seminaris tècnics han batut rècord d’assistència”, ha explicat el president del Port de Barcelona.
Com l’Índia, Tailàndia es troba en plena expansió. Concretament, és un dels deu països emergents més atractius per a la inversió estrangera i una de les economies del món més dependent de les exportacions, que es queden el 66% del PIB. Amb un mercat de grans dimensions, el sector automobilístic, les energies renovables i els transports són els seus principals forts econòmics.
El Port de Laem Chabang ha estat una de les principals parades de la missió tailandesa. Situat a la part oriental del país, s’ha convertit en el seu principal port d’aigües profundes. De la mateixa manera que el de Barcelona, és un port molt diversificat, amb terminals de contenidors, ro-ro, càrrega general i polivalents, i creuers. L’any 2021, es va situar entre els grans ports del món en tràfic de contenidors, concretament, en la posició 20 del rànquing, sumant un total de 8,4 milions de TEU. Per a aquest any, preveu 8,7 milions de TEU. La seva capacitat operativa s’enfila fins als 11 milions de TEU i l’Autoritat Portuària de Tailàndia està desenvolupant la seva tercera fase d’ampliació per créixer fins als 18 milions de TEU.