L’Hospitalet de Llobregat ultima la seva candidatura per acollir la seu de l’Agència Espacial Espanyola, encarregada de gestionar el programa espacial del país i amb un pressupost inicial de 500 milions d’euros. El consistori ha decidit sumar-se a la carrera per acollir la futura seu estatal després de comprovar que la ciutat està “molt ben posicionada”, segons exposa el seu primer tinent d’alcalde, Fran Belver.
La ciutat metropolitana competirà amb almenys deu urbs més, a l’espera que acabi aquesta setmana el termini per presentar-se. Algunes de les ciutats que s’han mostrat interessades han estat Tres Cantos, Terol, Lleó, Ciudad Real, Elx o Sevilla. De moment, L’Hospitalet és l’única ciutat catalana que té previst presentar-se i compta amb l’aval de la Generalitat.
“És una oportunitat per a la ciutat”, defensa Belver. El tinent d’alcalde posa en valor factors com l’ocupació directa que es generarà, amb una plantilla inicial prevista de 70 treballadors, així com les indústries auxiliars que es podran desenvolupar, algunes ja preexistents en el Districte Econòmic de L’Hospitalet, recalca. La proposta del govern liderat per Núria Marín es va aprovar en l’últim ple municipal, amb els vots a favor del PSC, Cs, L’Hospitalet En Comú Podem i PP, i l’abstenció d’ERC.
La ubicació amb més números per ser proposada com a seu per L’Hospitalet és, precisament, Plaça Europa i els seus voltants, encara que també es contempla la Ciutat de la Justícia. Segons les bases establertes pel Govern central, es requereixen unes instal·lacions de 3.000 metres quadrats, ja construïts, tenint en compte que el nou organisme públic vol començar a operar durant el primer semestre de l’any que ve. L’Ajuntament no haurà de fer cap aportació econòmica, en el cas que la ciutat sigui triada, ni tampoc patrimonial.
En la decisió final, es valorarà positivament disposar d’una àmplia cobertura de mitjans de transport, especialment trens d’alta velocitat. L’Executiu central també ha especificat que la localitat triada haurà d’estar a menys d’una hora d’un aeroport internacional amb connexions a Brussel·les i París, així com a Amsterdam, Roma, Frankfurt, Praga i Toulouse. Així mateix, l’entorn de la futura seu haurà de comptar amb una bona oferta hotelera.