Al llarg de la seva història, Barcelona ha demostrat que és una ciutat amb iniciativa i gran capacitat d’innovació. I gràcies a aquest tarannà ha sabut fer-se un lloc a la Champions de les capitals emprenedores d’Europa.
De fet, segons l’informe Digital Startup Ecosystem Overview, Barcelona és la cinquena àrea urbana per darrere de Londres, París, Berlín i Dublín en nombre de startups amb un total de 1.100 organitzacions, captant el 58% de les inversions totals de l’Estat amb una xifra de 453 milions d’euros. I pel que fa a l’emprenedoria tecnològica, Barcelona és la tercer ciutat més atractiva d’Europa per crear un nou projecte només superada per Berlín i Londres. Parafrasejant l’escriptor Eduardo Mendoza, podríem dir que Barcelona s’ha convertit en la ciutat dels prodigis… emprenedors.
I és que, en les darreres dècades, Barcelona ha constituït un ecosistema emprenedor de primer nivell gràcies, en gran part, al model únic de col·laboració publico-privada en què institucions, universitats i empreses han unit esforços i que ha encunyat el nom propi de ‘model Barcelona’.
En aquest sentit, el paper que ha jugat Fira de Barcelona ha estat fonamental com a entitat que ha estat sempre al costat de les empreses i dels sectors econòmics. Així, ara fa vuit anys, va donar suport a la iniciativa de l’Ajuntament de Barcelona per crear Bizbarcelona by Barcelona Activa, el saló per a l’emprenedoria, pimes i economia social que s’ha consolidat com l’esdeveniment firal de referència.
En aquests moments, el saló que promouen l’Ajuntament, la Generalitat de Catalunya, CaixaBank, la Diputació de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona, PIMEC, i la Cambra de Comerç de Barcelona vol acompanyar les empreses en el seu procés de transformació digital i, a més, dona cabuda a les iniciatives d’altres economies que promouen un nou model socioeconòmic com, per exemple, les d’economia social i solidària, l’economia del bé comú o el cooperativisme, entre d’altres.
En l’edició d’enguany, Bizbarcelona by Barcelona Activa presenta, com a gran novetat, l’àrea Biz Digital Experience by Sportmas, en què s’hi donaran a conèixer les darreres tendències i estratègies perquè el comerç i el sector de la restauració se sumin a la nova era de la digitalització dels punts de venda i fomentarà un canvi de model en la relació amb el client.
Aquest nou espai s’afegeix a l’àmplia oferta del saló que tindrà lloc els dies 30 i 31 de maig als palaus 1 i 2 del recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona i que es vertebra al voltant de quatre blocs que tenen a la transformació com a principal eix temàtic des de la tecnològica fins la social, passant per l’econòmica i empresarial. A més, Bizbarcelona va més enllà amb “The next”, un espai amb ponències inspiradores sobre les tendències que estan arribant.
Conferències amb prop de 200 experts, múltiples espais d’assessorament per crear o fer créixer els negocis, activitats de networking, programes per a l’exportació i accés a nous mercats internacionals, cerca de finançament per a projectes empresarials i el sistema de franquícies com a fórmula per emprendre amb menys risc completen la proposta Bizbarcelona by Barcelona Activa 2018.