La ciutat de Barcelona ha aparegut en gairebé 2,5 milions de mencions des de l’octubre de 2021 fins al setembre passat, un 17% menys respecte a les que es van registrar fa un any, quan van ser uns 3 milions. Així ho assenyala el segon informe digital sobre La imatge de Barcelona a nivell internacional elaborat per la consultora Evercom. Per recollir la informació, la firma ha utilitzat la plataforma digital Digimind per monitorar tot el que es publica a xarxes i mitjans digitals que faci referència a la capital catalana.
Segons l’estudi, el tema principal amb el qual s’ha relacionat a la ciutat aquest últim any ha estat el turisme, que centra el 41% de les mencions, incloent-hi termes com el Primavera Sound o la Sagrada Família. La reactivació dels viatges explica la primera posició, després que l’any passat tingués el 27% de les mencions. Al seu torn, les mencions sobre turisme han avançat a les de política, principal protagonista el 2021, amb el 53% de les publicacions. Enguany, s’ha quedat en el 31%. A aquestes dues categories, les segueixen les d’emprenedoria, amb el 16% de les mencions; la recerca, amb el 8%, i els congressos, amb el 4%.
Així mateix, sobre la procedència de les publicacions, l’informe assenyala que el 69% es realitzen fora d’Espanya, mentre que el 31% restant es produeixen dins del país. D’entre els diferents països estrangers identificats per la consultora, els Estats Units es posiciona en el primer lloc per segon any consecutiu.
En referència als canals on es produeixen les mencions, el 63% són realitzades a través de les xarxes socials, amb un gran predomini de Twitter. Així mateix, el 34% es fa a través de mitjans de comunicació online i només un 3%, de blogs.