Part de l'aparador de la renovada boutique de Suárez a Barcelona. ©TNBP

Suárez torna a brillar al Passeig de Gràcia

La firma de joieria reobre la boutique de Barcelona després d'invertir tres milions d'euros en la seva rehabilitació i ho celebra exposant la nova col·lecció d'alta joieria Absolute, composta de 29 peces que s'exposaran només uns dies

El Passeig de Gràcia de Barcelona ha trobat a faltar la brillantor dels diamants, safirs, robins, perles i el disseny de les peces úniques de Suárez. L’aparador d’aquesta exclusiva joieria inaugurada el 2003, que ha estat tres mesos tancada per ser sotmesa a una rehabilitació, és dels que més mirades acaparen pels transeünts, siguin o no amants de les joies. Després d’una inversió d’uns tres milions d’euros, la boutique acaba de reobrir les portes per renéixer amb més luxe, si això és possible. I sí que és possible, perquè revalora un dels carrers més cars del món.

Així ho demostra el nou espai, obra del dissenyador parisenc Bruno Moinard, artífex en els darrers 8 anys de la imatge de les diferents boutiques Suárez que el grup té a Espanya i al món. En els 350 metres quadrats de luxe absolut, les joies que s’hi exposen es veuen abrigades “per materials naturals com la ràfia importada de les Filipines, torrada a foc, sense pintar ni envernissar o el luxós marbre que cobreix el terra (1.600 €/m²) amb perfil de llautó o les parets vestides de glam. Al voltant dels tres milions d’euros invertits”, explica Juan Suárez Pascual, conseller delegat de Suárez i tercera generació d’aquesta família d’orfebres, a The New Barcelona Post. “Però és que el luxe ho exigeix”, sentencia aquest jove joier. 

Amb una façana de més de 34 metres de llarg a la confluència de Passeig de Gràcia amb Mallorca, qui es decideixi a entrar a la botiga apreciarà la llum exterior que es prolonga a l’interior a través d’una reixa dissenyada per crear aquest efecte per Moinard. Aquest és un dels punts forts d’aquesta boutique “perquè el sol és una de les belleses que té Espanya i calia aprofitar-ho”, opinió de Moinard avalada per la família Suárez. Aquesta llum és la que realça el color de cada gemma, metall i pedra de matèria primera única i excepcional procedent de Colòmbia, Brasil, Zàmbia, Birmània, Ceilan, entre d’altres. 

El filtre és l’excel·lència que ha fet brillar Suárez per sobre d’altres firmes. Així ho detalla el jove conseller delegat, que va accedir al càrrec el mes de juny passat, completant així el procés de relleu generacional del grup familiar. “El 100% de les pedres passen per l’ull de la família. Passen per mi i normalment acaben passant per l’ull del meu pare. En aquest procés, menys de l’1% de pedres que veiem al mercat acaben sent part de la col·lecció de la nostra joieria. Es descarten el 99% de les pedres per diferents qüestions: color, puresa, brillantor etc…”, explica l’empresari.

Un altre dels valors és la confiança que transmet Suárez a la clientela i la personalització: “Tenim un servei 100% a mida —afirma—. Si un client vol una pedra, però no la muntura, la podem personalitzar. O ens passa moltes vegades que el client té molt clar la mida i el color d’una pedra i nosaltres li busquem. En aquests casos fem un vídeo amb el procés d’elaboració d’aquesta peça i li entreguem al client perquè en pugui gaudir”. 

I què passa si algú té una peça d’alt valor econòmic o simbòlic i vol retocar-la o canviar-la? “Aquest pas és molt delicat”, explica Suárez, “per la responsabilitat que això implica. Amb matèria primera del client només ho fem amb molt bons clients. I en aquests casos se li ensenya la seva pedra amb un microscopi perquè vegi les imperfeccions que té; i li fem una foto gran… Tot això perquè no tingui cap dubte”. Per la llegenda urbana del frau del cambiazo? “No és llegenda urbana” adverteix Juan Suárez.

‘Absolute’: la nova col·lecció

Formada per polseres, collarets, arracades i anells, Absolute és una col·lecció d’alta joieria de dissenys atemporals, però on també hi cap la sorpresa i l’exotisme. Està composta per 29 peces “que estaran exposades a Barcelona uns dies, per viatjar després a Sant Sebastià i, tot seguit, fins a la botiga de Madrid. Després d’uns dies d’exposició les peces es repartiran entre les botigues de Madrid, Barcelona i Bilbao”, explica el joier.

Exemples que formen part de la col·lecció Absolute? L’Anell realitzat en or blanc de 18 quirats amb safir blau talla oval i diamants talla brillant, una de les peces estrella de la col·lecció, ens detalla Juan Suárez, o “l’anell realitzat en or groc de 18 quirats amb maragda verda talla maragda i diamants talla brillant”.

Un grup familiar propietari de Suárez i Aristrocrazy

La història de Suárez es remunta al 1943, quan Emiliano Suárez Faffián va fundar la primera botiga-taller de joieria a Bilbao, origen del que és avui el Grup Suárez. Actualment, compta amb 43 punts de venda a Espanya distribuïts a Bilbao, Madrid, Barcelona, ​​València, Sevilla, la Corunya, Castelló, Girona, Alacant, Granada, Màlaga, Múrcia, Oviedo, Palma de Mallorca, Pamplona, ​​Santander, Tarragona, Valladolid, Vigo, Saragossa, Sant Sebastià i 3 punts de venda internacional a Mèxic i Portugal, a més de la boutique online oberta a totes les col·leccions. Amb el repte d’acostar-se a un públic més jove, la tercera generació de la família va fundar el 2010 la cadena Aristocrazy, que té previst finalitzar el 2022 amb una xarxa comercial de 122 punts de venda, 95 al mercat espanyol. 

 

Tags from the story