La Fageda, amb seu a Santa Pau (Garrotxa), potencia el mercat estatal i comença a vendre els seus iogurts a Madrid i a València. Ho farà amb quatre referències (iogurt natural, de llimona, de maduixa i sense lactosa) que es podran comprar a El Corte Inglés i als supermercats Consum.
L’objectiu, diu l’entitat, és “enfortir el projecte social” vinculat a la producció de làctics, que atén persones en risc d’exclusió. La directora general de La Fageda, Sílvia Domènech, avança que en paral·lel a explorar nous mercats, trauran “nous productes que al llarg de l’any estaran a les botigues”. L’any passat, l’entitat ja va començar a vendre iogurts a Menorca i Mallorca.
La Fageda va néixer ara fa quatre dècades, amb l’objectiu de millorar la vida de persones amb malaltia mental i discapacitat intel·lectual. Fundada pel psicòleg Cristóbal Colón, en un inici l’entitat atenia una quinzena de persones. Avui, aquella iniciativa sense ànim de lucre ja n’aplega més de 500; totes, de diferents col·lectius vulnerables.
Durant aquestes quatre dècades, La Fageda ha impulsat diferents activitats empresarials i serveis. A la seva seu de Santa Pau, per exemple, compta amb una fàbrica de iogurts, de melmelades i de gelats. A més, d’ençà del 2019 l’entitat ha incorporat nous col·lectius en risc d’exclusió sota el seu paraigües, amb l’objectiu de millorar la seva formació i inserció laboral.
Tot aquest projecte s’ha aconseguit gràcies a la fabricació de iogurts, amb una producció de més de 90 milions d’unitats l’any 2022. Per arribar fins aquí, va ser clau l’acord que La Fageda va signar amb el seu primer gran client, l’Hospital Vall d’Hebron de Barcelona ara fa just 30 anys. Precisament, el passat dia 23 de gener es va commemorar el 30è aniversari de l’arribada dels primers iogurts de la marca al centre hospitalari barceloní.
La Fageda, però, no amaga que els darrers anys ha hagut d’afrontar “els impactes que sacsegen les dinàmiques empresarials”. Sobretot, els efectes de la pandèmia i l’espiral inflacionista, “que ha comportat un augment desmesurat dels costos de producció i, per extensió, la reducció del marge i la renúncia a fer inversions”. I és que, per la seva naturalesa, La Fageda sempre reinverteix els beneficis al projecte social, informa ACN.
La Fageda va facturar 28 milions d’euros l’any 2021, un 6,97% més. Ara, l’entitat fa un pas més per obrir-se a nous consumidors apostant per la gamma de iogurts, un dels “pilars clau” per a la “sostenibilitat” del seu projecte social. Per això, a partir d’aquest 2023, La Fageda comença a vendre aquests postres làctics a Madrid i a València, ampliant el mercat estatal (que l’any passat ja va encetar amb Mallorca i Menorca).
“L’actual context econòmic ens exigeix ser permeables i valents, apostant per palanques que poden enfortir el nostre projecte per seguir oferint oportunitats a gent que té la vida molt difícil”, afirma Sílvia Domènech. “Com més forts som en l’àmbit empresarial, més sostenible és el projecte social”, afegeix la directora.