A poc a poc es van coneixent més detalls de la Copa Amèrica, la històrica competició que se celebrarà per primera vegada en aigües barcelonines l’estiu que ve. Les activitats es concentraran al Port Vell i els organitzadors de la regata treballen estretament amb el Port de Barcelona per anar preparant el terreny.
Amb la mirada posada en la imminent arrencada de les obres per construir les bases dels sis equips participants, el president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, ha revelat noves dades sobre l’impacte que s’espera que tingui la Copa Amèrica a la ciutat. Ho ha fet en la conferència Port de Barcelona: liderant el canvi al món portuari, celebrada aquest dijous al Palau Robert.
Segons Salvadó, la competició generarà uns 2.000 llocs de treball directes. Amb un impacte econòmic previst de 1.000 milions d’euros, es tracta d’un dels esdeveniments esportius més rellevants de tot el món, al mateix nivell que les Olimpíades i els mundials de futbol.
El president del Port de Barcelona ha aprofitat per defensar que l’esdeveniment ha de servir per obrir més el Port Vell a la ciutat, com en el seu moment ho van fer els Jocs Olímpics del 92. “La Copa Amèrica generarà un impacte important en el posicionament de la ciutat i serà un revulsiu per millorar el Port Vell”, ha remarcat.
Durant la conferència, Salvadó també ha abordat els resultats rècord de l’any passat, amb novetats com un protagonisme cada vegada més gran de fabricants estatunidencs i asiàtics de cotxes elèctrics que aposten pel Port de Barcelona com a hub de distribució. “Ja no només som el port d’exportació dels vehicles de Seat. Ara també ho som de vehicles elèctrics i hi haurà un efecte d’arrossegament cada vegada més gran”, ha sostingut. Segons ha indicat, actualment treballen amb una vintena de marques de cotxes elèctrics i esperen que enguany vagi a més.
Així mateix, el president de l’Autoritat Portuària de Barcelona (APB) ha repassat els principals eixos del pla estratègic que està seguint la institució. Entre ells, la descarbonització de la seva activitat mitjançant l’electrificació de les seves instal·lacions i l’augment del transport ferroviari, així com el trasllat dels contenidors i els creuers als molls més allunyats de la trama urbana.