Juno House ha tancat el seu primer any de vida comprovant que hi havia moltes professionals que buscaven un espai on poder treballar i fer networking, a més de desconnectar i cuidar-se, trobant a Barcelona una demanda per un tipus de club social per a dones molt típic als Estats Units. “Juno House ha demostrat que és un cas d’èxit”, ha valorat una de les tres sòcies fundadores, Natalie Batlle, “el mercat és molt més gran del que pensàvem”. L’equip impulsor el completen Liana Grieg i Eva Vila-Massanas.
No només està el creixement que ha registrat en el nombre de sòcies, sinó també els projectes que ja han nascut en el si d’aquest club social només per a dones, com FemmeUp, una startup dedicada a millorar el benestar femení amb la comercialització de suplements nutricionals. “Juno House és un trampolí per al talent femení. I, a més, aquí es fa hard business“, ha remarcat Batlle. Així es veu també amb les empreses que han decidit presentar productes o col·laborar amb el club social, com Bumble, Andbank i Shiseido, generant una nova via d’ingressos, de moment marginal, més enllà de les quotes mensuals que paguen les sòcies.
“És un projecte viu”, ha defensat la cofundadora Liana Grieg. En aquest sentit, el club social preveu obrir una botiga online on vendre els productes de les seves sòcies, així com de marques emergents liderades per dones. Aquesta nova àrea de negoci sorgeix de la petita botiga física que van situar a l’entrada de l’edifici amb aquesta mateixa fi, veient ara que han de donar-li més visibilitat. També es plantegen començar a produir un podcast. No descarten expandir el seu model a altres ciutats, com ja tenien al cap quan va néixer Juno House. El focus està posat en el sud d’Europa, però, abans d’això, prefereixen consolidar primer el negoci aquí i després anar més enllà.
Amb tot, la proposta de Juno House celebra el seu primer any amb més de 500 sòcies, creixent respecte de les 300 amb les quals va començar a caminar. Al principi, la quota de filiació es va situar en els 100 euros mensuals, quantitat que suposa un desemborsament de 1.200 euros per any. Més tard, es va augmentar fins als 150 euros mensuals, la qual cosa es tradueix en uns 1.800 euros anuals. A la quota mensual que es paga, cal sumar una matrícula d’entrada de 475 euros.
Les fundadores contemplaven quan van crear Juno House crear beques per permetre l’entrada a professionals que no poguessin assumir el preu de formar part del club social. Un any després, aquesta intenció s’ha transformat a crear una quota més baixa que permetrà accedir a les activitats de networking que s’organitzen, però no donarà dret d’ús dels espais de cotreball ni de classes organitzades. Aquesta filiació arrencarà amb un preu de 65 euros mensuals —780 euros a l’any—, quantitat a la qual caldrà sumar els 475 euros de tarifa.
Per posar en marxa Juno House, es va tancar una ronda de dos milions d’euros, dedicats a les obres per adaptar l’edifici i a la compra de mobiliari, així com a la contractació de personal. El family office de la família Elías —accionistes de referència de la cadena Veritas i exsocis de Caprabo— va ser qui va liderar la ronda, que es va completar amb aportacions de les tres fundadores. Segons ha detallat Silvio Elías, un any més tard, el projecte ha estat capaç de generar els recursos suficients per cobrir costos i no ha fet falta injectar més capital. Amb una plantilla de 20 treballadors, l’empresa no desglossa la xifra de facturació aconseguida.
Situat a La Farinera d’Aribau, una joia arquitectònica amagada a l’interior d’illa entre Aribau, Travessera de Gràcia, Tuset i Moià, Juno House només s’intueix discretament des del carrer Moià, just darrere de l’Institut Francès. Es tracta d’una antiga fàbrica del segle XIX, amb una superfície de més de 1.400 metres quadrats repartida en una torre de cinc plantes i una nau industrial, que ha arribat a ser un taller mecànic. Va ser restaurada fa uns anys per l’estudi d’arquitectura barceloní Bogom i Juno House ha estat el primer ús que ha tingut des de la reforma. L’arquitecta Merche Conca de l’estudi BCA i la interiorista Meritxell Ribé de The Room Studio van ser les encarregades de posar-la a punt per a la seva estrena l’abril de 2022.
El club està dividit en dues zones. D’una banda, a l’antiga nau industrial, se situen els serveis professionals, amb sales per treballar, tenir reunions i fer videoconferències. També hi ha un escenari on es realitzen les xerrades i taules rodones, així com es programen concerts. En aquesta zona també hi ha la botiga de Juno House que ara es digitalitzarà. D’altra banda, l’edifici annex està dedicat al benestar, amb un bar, un servei de guarderia, una planta per fer acupuntura i rebre un massatge, i una altra per assistir a classes de meditació, ioga i fitness.