El Festival Perelada ha tancat la 37a edició amb les entrades exhaurides de tots els concerts i espectacles, amb grans moments protagonitzats pel mestre Jordi Savall, la bailaora Ana Morales, la soprano Núria Rial, el tenor Freddie De Tommaso o la directora María Goiricelaya. Malgrat la programació breu i concentrada, del 28 de julio fins al 5 d’agost, poc més d’una setmana, la cita musical de l’Empordà valora positivament el balanç d’aquest any, a l’espera de recuperar la durada habitual quan estigui enllestit el nou auditori. L’objectiu és que això ja sigui així de cara a l’estiu que ve.
“Ha estat un festival intens i concentrat, que ens ha permès mantenir els vincles amb els artistes i el nostre públic, sempre amb el nivell d’excel·lència que ja és marca de la casa i en espais amb un format íntim, com el de l’església, i mitjà, com el del Mirador del Castell, escenaris que malauradament no han pogut acollir tot el públic que volia acompanyar-nos”, valora el seu director artístic, Oriol Aguilà.
Un cop acabada aquesta edició, s’espera que puguin començar les obres del nou auditori, que servirà per substituir el desmuntable que s’ha fet servir històricament com a escenari en el festival. Amb la nova construcció, els jardins del Castell de Perelada comptaran amb un espai permanent de creació.
A banda, el festival ja ha anunciat alguns noms de la segona edició de Pasqua, que se celebrarà del 28 al 30 de març de 2024. L’estrena de l’obra Tenebrae Responsoria (Feria sexta in Parasceve) del compositor català Joan Magrané serà el punt àlgid d’aquest aperitiu del 38è Festival Perelada, on també destacarà l’actuació del cor i l’orquestra de l’Opéra Royal de Versailles, sota la direcció de Chloé de Guillebon.