Gallina Blanca i Enrique Tomás han creat conjuntament un brou de pollastre, i de pernil. Ho han explicat Enrique Tomás, director general de l’empresa amb seu a Badalona, i Josep Arcas, gerent general de GB Foods, que han assegurat que els seus respectius equips estan explorant noves possibles aliances.
Els directius han destacat que, en els 12 primers dies des que es va llançar el producte, s’han venut 80.000 ampolles. Han aconseguit pràcticament un trencament d’estoc, ha assegurat Arcas. La primera tanda del nou producte és de cinc milions d’unitats. El nou brou està elaborat amb la punta del pernil, i no amb os, com passa habitualment, ha assenyalat Tomás. Amb aquest producte pretenen oferir un brou “que connecti més amb el consumidor espanyol”, ha afegit Arcas.
El llançament del nou producte no ha requerit invertir a adaptar cap línia de producció, ja que s’elabora a la fàbrica de Gallina Blanca d’Extremadura sense realitzar modificacions. Amb aquest brou, la marca d’Enrique Tomás entra en el canal de gran consum, mentre que representa un llançament significatiu per a Gallina Blanca perquè va dirigit a un segment premium.
Arcas ha detallat que Gallina Blanca té el 43% de la quota de mercat de brou envasat, i que aquest mercat creix un 6% anual, en una societat en la qual els ciutadans habitualment no disposen de temps suficient per a preparar els seus propis brous. Els envasats estan en el 60% de les llars espanyoles, mentre que el 20% del total del brou que es consumeix és envasat, per la qual cosa encara existeix marge de creixement.