El centre de la capital catalana suma una nova marca barcelonina entre els seus aparadors. Laagam ha obert les portes de la seva primera botiga física, i ho ha fet a la Rambla Catalunya. Ha triat una de les principals artèries de la ciutat per a fer el salt de l’online a l’offline, seguint la filosofia de la firma de pensar en gran. Obrirà de manera temporal, en una prova de tres mesos durant els quals testarà l’acollida de la botiga, el seu funcionament i equip. Amb un objectiu: obrir la seva boutique permanent en el mateix carrer de Barcelona, i preparar l’arribada de Laagam a altres ciutats.
Roba sobre bastides, penja-robes de tipus burro, obres d’art sobre palets, un gran cavall embalat i un teló de fons blanc de tela pesada. La botiga i la seva estètica desprenen l’aire de provisionalitat i temporalitat que acompanya l’establiment. De la mà dels creatius de Bufet Socis Club, el concepte del local reprodueix la reserva tècnica d’un museu. “Un work in progress del que serà el retail permanent de Laagam”, explica la fundadora de la marca, Inés Arroyo. La firma ja està buscant el local que acollirà aquesta botiga definitiva a la mateixa Rambla Catalunya.
La capital catalana no serà l’única gran ciutat amb botiga física de la marca, fins ara eminentment online. Laagam preveu atendre el públic en persona també des d’altres urbs, entre les quals prioritza Madrid i Amsterdam. En totes elles, el seu objectiu és “obrir en una ubicació prime”. Arroyo detalla que en primer lloc validaran la seva estratègia retail amb els locals a Barcelona i Madrid, amb la previsió després d’obrir a la capital dels Països Baixos, un dels seus mercats internacionals clau. “Ja tenim partners interessats en què puguem obrir allà”, assegura Arroyo.
La fundadora de Laagam asegura que han “superat amb escreix les expectatives de l’obertura”, i ara la meta és mantenir-se al mateix nivell
L’obertura de la flash store va generar expectació. La cua de més de 50 persones resseguint aparadors de la Rambla Catalunya va sorprendre la fundadora de la marca, que confessa que no esperava tanta espera per entrar al flamant establiment. Entre els primers visitants, gran part de públic internacional —prop d’un 70%, segons Arroyo. L’obertura va despertar la curiosidad tant de clients que van anar-hi expresament, com d’altres que es van animar a entrar com a potencial nou públic de la marca. “Per això hem optat per obrir en una ubicació com Rambla Catalunya: volem captar nous clients”, remarca la també directora creativa de Laagam.
La decisió sobre obrir en l’actual local es va prendre i executar ràpidament: en tres setmanes, es va presentar l’oportunitat i es va preparar l’obertura, en un local abans ocupat per una sucursal bancària, i després per una altra botiga temporal. “Hem superat amb escreix les expectatives de l’obertura”; ara la meta és mantenir-se al mateix nivell. Les previsions de la marca passen per duplicar el 2024 la seva facturació i arribar a deu milions d’euros. Preveu fer-ho després de tancar 2023 amb uns cinc milions, un 66% més respecte als tres que va ingressar l’any passat. Objectius que la marca aspira a complir també mitjançant aquesta nova estratègia de retail, que ha posat Barcelona al centre.