Presentación de la nueva estrategia de la Mobile World Capital.
Presentació de la nova estratègia de la Mobile World Capital Barcelona.

La Mobile World Capital reenfoca la seva estratègia cap a “humanitzar la tecnologia”

La fundació renova la seva identitat de marca i es fixa com a prioritat posar la tecnologia al servei de les persones, ara amb vocació internacional. Reforçarà la seva influència creant un premi i un observatori.

La Fundació Mobile World Capital Barcelona canvia l’enquadrament. Les tecnologies no han de ser el centre ni l’objectiu per se, sinó un instrument al servei de les persones i del planeta. Amb aquest canvi de visió, la fundació canvia també d’identitat de marca i d’estratègia, que es resumeix en la seva nova màxima: de La tecnologia importa, passa a Humanitzar la tecnologia. L’entitat, amb un nou logotip que recorda a una vibrant ona sonora, redirigeix així la seva estratègia cap al seu objectiu fundacional: impulsar la transformació digital de la societat aprofitant el llegat del Mobile World Congress (MWC). 

Després de dotze anys de trajectòria, l’entitat públic-privada ha aprovat un pla estratègic de 2023 a 2027, que suma objectius al propòsit pel qual va ser fundada: maximitzar l’impacte del MWC durant tot l’any. Mantenint aquesta finalitat original entre les seves prioritats, la fundació fixa com a principals objectius facilitar el desenvolupament de serveis digitals per a les persones i la sostenibilitat, i consolidar Barcelona com a gran hub de talent digital i com venture builder de referència d’Europa, des d’una perspectiva internacional. Tot amb un objectiu: “humanitzar la tecnologia i deixar un llegat per a millorar la vida de les persones”, ha resumit el director general de la GSMA, John Hoffman. 

Així, la Mobile World Capital ha dissenyat un pla estratègic dirigit a “tecnologies al servei de les persones, i persones al servei del planeta”, segons Francesc Fajula, director general de la fundació. Fajula, que va accedir al càrrec el 2022, ha destacat la importància de disposar del talent necessari en aquest entorn digital, motiu pel que ha assenyalat l’esdeveniment Jump2Digital com un actor clau. Impulsat per la fundació, consisteix en una trobada del talent digital que pretén acostar el sector i les professions digitals a nous professionals. En la seva última edició, celebrada a meitats de novembre, va atreure a 7.000 joves. 

La fundació ha llançat per primera vegada els Mobile World Capital Awards, que reconeixeran projectes vinculats als Objectius de Desenvolupament Sostenible

Aquest és un objectiu que ha d’abordar-se, com la resta, des d’una perspectiva internacional. Amb aquesta mirada, la fundació ha llançat per primera vegada els Mobile World Capital Awards, que reconeixeran projectes vinculats als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), per “premiar des de Barcelona qualsevol iniciativa de qualsevol lloc del món”. 

A aquesta novetat s’afegeix també la creació d’un observatori dins de la fundació, mitjançant el qual elaborarà estudis sobre l’evolució de la transferència de coneixement i també de tecnologies estratègiques, a més dels que ja realitza l’entitat anualment sobre talent digital i hubs tecnològics. 

Patronato Mobile World Capital
La reunió del patronat de la Mobile World Capital que ha abordat la nova estratègia.

Cap a la indústria del xip 

L’estratègia i identitat de la fundació s’han replantejat després que l’organitzadora del MWC i patronal de la indústria mòbil, la GSMA, confirmés l’any passat la voluntat de mantenir el congrés en la capital catalana almenys fins a 2030. La fundació està vinculada a l’esdeveniment internacional en tant que treballa perquè impacti positivament en el territori que l’acull i en els seus ciutadans. “El MWC atreu a molts visitants i expositors, però res d’això tindria sentit si no fóssim capaços de deixar-ne el llegat, com fa la fundació”, ha ressaltat el president de Fira de Barcelona, Pau Relat.

“Ens inspira l’humanisme tecnològic, i el fem en col·laboració público-privada”, ha proclamat l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni. Ha anat més enllà: “Volem passar del software al hardware, i passar de les innovacions al que les sustenta materialment, i això són els xips”. Per aquest motiu, Barcelona vol aprofitar la seva faceta tecnològica i digital per ser un centre de referència en aquesta indústria. Ha compartit aquest objectiu el conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat, Roger Torrent, que ha apostat perquè la innovació digital i tecnològica “tingui una traducció industrial” i condueixi a la producció de xips. 

Més enllà de la tecnologia mòbil

La fundació ha replantejat la seva imatge i estratègia des de la perspectiva que la tecnologia mòbil no és l’única que transforma el present i el futur de la societat. La Intel·ligència Artificial, el Big Data, els avenços en educació o en sistemes de fabricació condicionen els models actuals i els que estan per venir. “Volem traslladar aquests conceptes a la realitat, i fer-ho des de Barcelona”, segons el director general de GSMA, Mats Granryd. La capital catalana vol jugar un paper destacat en aquesta tercera revolució digital, que engloba un conjunt de tecnologies que poden contribuir a generar un impacte positiu. El ministre de Transformació Digital, José Luis Escrivá, ha enaltit el poder transformador de les tecnologies i ha defensat acompanyar-les amb una “narrativa per explicar bé el seu ús i treure pors que poden instal·lar-se en la societat” amb alguns dels avenços, com ara la IA. 

Entrevistes de feina Jump2Digital 2022
Entrevistes durant l’edició 2022 de Jump2Digital.

Davant aquesta irrupció de noves tecnologies més enllà de les mòbils, la fundació s’obre a ampliar a altres sectors els seus socis corporatius i sumar-los als actuals, la majoria centrats en la telefonia. Així ho contempla el pla estratègic, que també preveu un increment de les aportacions de les administracions a la fundació, com es va detallar al juliol en anunciar que Barcelona acolliria el MWC fins a 2030. El Govern, la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona passaran d’aportar cinc milions a vuit cadascun a partir de 2025. Així, destinaran un total de 24 milions anuals a la Mobile World Capital, que contribueix al seu torn al finançament del congrés.

 

Tags from the story