Una gran cortina amb una cara somrient estampada rep al visitant del número 97 de la Rambla Catalunya. Retirar la cortina en un gest que evoca a entrar a una carpa de circ trasllada al client a l’acolorit univers de la firma de moda familiar Bobo Choses, fundada a Mataró el 2019. L’establiment ha obert en ple centre de Barcelona com a botiga insígnia de la marca, dins d’una nova estratègia comercial que enfoca cap al retail.
Des de l’exterior, la cortina i el nom del cartell són els únics elements que trenquen amb l’estètica de l’anterior empresa que ocupava el local: la històrica firma de teles, teixits i paper pintat Gancedo, que s’ha traslladat al carrer Pau Claris amb un showroom. Ara, Bobo Choses reviu el local amb la seva proposta de moda familiar orientada a fomentar la creativitat i a promoure la diversió, amb una paleta de colors vius, estampats d’autor i característics patrons. Ha retornat a la vida l’establiment conservant la seva icònica façana de fusta, que forma part del patrimoni arquitectònic dels comerços emblemàtics de la ciutat des de 2016.
La façana no és l’únic element que Bobo Choses ha conservat. Les peces escalen per les singulars prestatgeries que caracteritzaven a la botiga de Gancedo, dissenyades per l’arquitecte Curro Inza. Bobo Choses ha optat per restaurar-les i utilitzar-les ara com a suport per presentar al visitant el seu producte, que té a Adriana Esperalba com a dissenyadora. Esperalba va impulsar la marca fa 15 anys amb una antiga sòcia davant les dificultats per trobar roba per als seus fills que encaixés amb els seus gustos.
La firma, que va tancar 2023 amb una facturació de 24,5 milions d’euros, encara 2024 preveient créixer un 10%
D’una marca de roba infantil va passar a ser una proposta de moda familiar amb peces per a adults durant la pandèmia, com han explicat la dissenyadora i el seu germà i CEO de l’empresa, Pim Esperalba, conversant amb The New Barcelona Post. Va ser el 2021 quan es van embarcar a acompanyar la roba infantil amb productes per a adults. Actualment prioritzen impulsar la seva proposta dirigida a dones, amb la intenció d’abordar després el públic masculí.
Així, en un context en el qual la roba infantil representa dues terceres parts de les vendes de la marca, Bobo Choses aposta per créixer sobretot entre el públic adult, i posicionar-se com una marca orientada també a aquest target, independentment que comprin o no roba per als més petits.
La botiga de Rambla Catalunya, que ha obert després d’una inversió de 500.000 euros per adequar el local, és la segona de Bobo Choses, que també disposa d’un establiment al Born. Aquest se suma a l’outlet del qual la marca disposa a Mataró, on també té situades les seves oficines, curiosament, en una antiga fàbrica de Magia Borrás.
L’establiment, de 250 metres quadrats, s’ha concebut no només com una botiga de roba, sinó com un espai per a les famílies, amb zones de joc per als nens que inclouen una pantalla interactiva i una càmera zenital sobre grans coixins en els quals puguin saltar i entretenir-se. En aquesta àrea, Bobo Choses oferirà també tallers dirigits tant a nens com a adults.
Aquesta obertura reflecteix la voluntat de l’empresa d’orientar-se al client final. La firma, que va tancar 2023 amb una facturació de 24,5 milions d’euros, encara 2024 preveient créixer un 10%, segons explica el seu CEO. Actualment, concentra la major part de les seves vendes en canals multimarca, situats en més de 46 països en més de 600 punts de venda. Aquest canal representa el 80% de la facturació de l’empresa, mentre que el 20% recau en la venda directa a clients, també per via online. Bobo Choses preveu ampliar el pes de les compres de clients també mitjançant aquesta aposta pel retail, materialitzada en aquesta nova botiga al cor de la capital catalana.