La 37a edició de la Copa Amèrica cada vegada està més a prop. Tots els equips estan accelerant els preparatius, com es detecta en la successiva arribada dels vaixells amb els quals competiran enguany a Barcelona. En el cas de l’amfitrió, l’Emirates Team New Zealand, el seu vaixell encara es troba al seu país i acaba de sortir de la seva drassana d’Auckland. “La primera vegada que el vaixell veu la llum del sol és sempre un moment molt important per a qualsevol equip”, assenyala el director d’Operacions de l’Emirates Team New Zealand, Kevin Shoebridge.
Després d’uns treballs de construcció que s’han allargat durant deu mesos, el nou AC75 de l’equip neozelandès es prepararà ara per a la seva avarada i posada en marxa al llarg d’aquest mes. “Avui és un dia d’orgull però encara tenim una muntanya per escalar”, afegeix Shoebridge.
Un pas essencial que encara tenen pendent d’afrontar els kiwis és el seu trasllat a Barcelona, juntament amb l’italià Luna Rossa Prada Pirelli. Els vaixells de la resta de quatre equips que participaran en la competició ja han arribat a la capital catalana. El suís Alinghi Red Bull Racing ha estat el primer de tots a presentar el seu buc. Ho va fer en una festa privada divendres passat 5 d’abril, amb actuació inclosa de La Fura dels Baus. Després de la presentació del BoatOne, construït a Suïssa, l’equip està realitzant els últims preparatius per al bateig del vaixell i la seva primera sortida a l’aigua.
En les últimes setmanes han anat arribant a la ciutat els vaixells, per carretera i per mar, però també per avió. És el cas de l’AC75 de l’estatunidenc American Magic, qui va viatjar a l’interior d’un avió Antonov AN-124, un dels avions de càrrega més grans del món. El vaixell va circular per carretera des de la seva drassana a Portsmouth fins a l’aeroport de Providence, a Rhode Island, on va enlairar el seu vol transatlàntic destí El Prat, “una important fita”, segons remarquen des de l’American Magic.
No va ser tampoc fàcil el trajecte que va haver de realitzar el vaixell de l’equip britànic INEOS Britannia. Des de la seva base a Northamptonshire, va viatjar per carretera fins a Portsmouth, on va agafar un ferri amb destinació a Bilbao. Ja a Espanya, va tornar a la carretera per arribar a la capital catalana el passat cap de setmana després d’una ruta de 1.600 quilòmetres. “L’arribada a Barcelona és un moment crucial després de dos anys i mig de disseny, construcció i equipament al Regne Unit”, apunten des de l’INEOS Britannia, amb un equip de 100 dissenyadors i enginyers.
Finalment, els francesos Orient Express Racing Team, els últims a apuntar-se a la competició i treballant a contrarellotge, només van haver de moure’s per carretera. Per carreteres nacionals i creuant petits pobles, el seu AC75 va circular encaixat en un camió al llarg de 1.400 quilòmetres durant quatre dies, escortat per dues motos i dos cotxes.