La capital catalana ha estat una de les ciutats triades per la nova marca hotelera internacional Miiro per debutar en el sector. Amb la mirada posada en “les ciutats més vibrants d’Europa”, la nova firma obrirà a l’estiu el seu primer establiment a Barcelona, amb el nom d’Hotel Borneta, després de l’obertura d’un hotel a París i amb la previsió d’aterrar també a Londres i a Viena el 2025.
La nova marca, promoguda pel conglomerat d’aviació i hoteleria indi InterGlobe Enterprises, desembarcarà a Barcelona al Passeig Picasso, a través de la reforma de l’antic Hotel Picasso K+K. L’establiment, ara tancat, reobrirà com a hotel boutique a l’agost. Ho farà aprofitant la llicència de l’anterior hotel i prenent el relleu de la cadena d’origen austríac K+K Hotels.
L’operació s’ha materialitzat en un context en el qual l’obertura de nous hotels a Barcelona està limitada per normativa municipal, amb el Pla Especial Urbanístic d’Allotjaments Turístics (Peuat). Per aquest motiu, el canvi de mans de llicències és la via habitual i gairebé exclusiva per a l’obertura d’allotjaments a gran part de la ciutat, com ha estat el cas també de l’hotel que ultima al Raval Salomon 1965.
L’Hotel Borneta comptarà amb 92 habitacions, un restaurant amb cuina oberta, un bar de còctels i un terrat des de la qual contemplar el Born. El disseny i el nom del renovat hotel s’inspira en el seu entorn, i aspira a exercir la seva labor hotelera en connexió amb la comunitat local.
El llançament de Miiro forma part de l’estratègia de diversificació a Europa d’InterGlobe Enterprises, que compta amb 58.000 treballadors a nivell mundial. Amb l’objectiu de promoure actius hotelers únics en ubicacions europees de primer nivell, la nova cadena preveu ampliar la seva expansió per altres ciutats europees.