Juno House es prepara per exportar el seu model. Ara que acaba de celebrar els seus dos primers anys de vida, el club privat només per a dones està buscant on establir-se a la capital madrilenya de cara a l’any 2025. “Ens veiem a Madrid”, proclama Liana Grieg, una de les seves fundadores, juntament amb Eva Vila-Massanas i Natalie Batlle, nucli dur en el qual recentment s’ha afegit Carla Crespo.
Sabent que la ubicació és molt important per al tipus de clientes a qui es dirigeixen, empresàries i emprenedores que han de compaginar la seva carrera amb responsabilitats familiars, estan buscant espais a aquelles zones que els hi quedin a prop de tot. “El que més ens interessa és ajudar a crear empreses, generar ocupació i diners”, defensa Vila-Massana, posant en valor les 30 companyies i col·laboracions que han sorgit a Barcelona, com una col·lecció de Sita Murt que inclou joies dissenyades per una sòcia del club. Per això, estan mirant pels barris madrilenys de Justícia i Salamanca, tot i que reconeixen que la cerca està sent complicada.
Segons detallen les fundadores, esperen que sigui una ubicació amb característiques similars a la seva seu barcelonina, un edifici sencer que els permet concentrar les diferents activitats que ofereixen a les seves sòcies, des d’activitats de networking a classes de ioga i guarderia. Es tracta de la Farinera d’Aribau, una antiga fàbrica del segle XIX amagada a l’interior d’illa entre Aribau, Travessera de Gràcia, Tuset i Moià, passada la Diagonal. Compta amb una superfície de més de 1.400 metres quadrats, repartida en una torre de cinc plantes i una nau industrial, que havia estat un taller mecànic.
Quan Juno House va començar a caminar, estava format per unes 300 sòcies i la plantilla se situava en les sis treballadores. Dos anys més tard, el club suma més de 500 sòcies i una plantilla de 20 professionals, entre les quals, algunes estan contractades com a freelance. Cada mes s’obren noves places i cal presentar una sol·licitud que és avaluada per l’equip. En general, reben unes deu sol·licituds cada mes, com a màxim unes 20.
Hi ha diferents opcions de filiació, adaptades a les necessitats de cada clienta, des de les quals només volen assistir als esdeveniments i activitats de networking (a partir de 75 euros mensuals, amb opció de contractar diferents millores) fins a les que se centren en les activitats de fitness (115 euros mensuals). Finalment, està la quota que ho abasta tot, amb un preu de 165 euros mensuals, la qual cosa es tradueix en uns 2.000 euros anuals. A aquesta quota, cal afegir la matrícula.
A l’origen, el club privat volia crear beques per facilitar l’accés de perfils que no s’ho podien permetre econòmicament. Aquesta opció no s’ha acabat materialitzant, però, des de l’any passat, han inclòs una quota per a menors de 30 anys, amb un preu reduït. També es vol impulsar que empreses paguin la quota a aquelles treballadores de la seva plantilla que vulguin potenciar.
La capital és la primera parada per a Juno House, però no l’última. L’equip impulsor vol anar més enllà i s’imagina amb presència en les principals capitals europees, generalitzant un model de club que ja existeix a ciutats com Nova York. Per això, tant per a la seva expansió nacional com per a la internacional, el club privat, que encara no cobreix costos, necessita més múscul financer i estan buscant nous socis que li aportin liquiditat.
Per arrencar el projecte fa dos anys, es va tancar una ronda de dos milions d’euros, dedicada a les obres per actualitzar l’espai i a la compra de mobiliari, així com a la contractació de personal. El family office de la família Elías —accionistes de referència de la cadena Veritas i exsocis de Caprabo— va ser qui va liderar la ronda, completada amb aportacions de les tres primeres fundadores.