Abacus ha tancat l’exercici 2023 registrant un creixement a totes les línies de negoci i assolint una facturació rècord de 128,5 milions d’euros, una xifra que representa un increment del 35% respecte de l’any 2022. Segons informa la cooperativa educativa i cultural, els resultats obtinguts consoliden la línia de creixement registrada en els darrers quatre anys.
Els ingressos es van acompanyar amb una pujada dels socis, arribant als gairebé 1.056.000 socis de consum i 600 socis de treball. Amb la voluntat de consolidar el creixement, Abacus va invertir en tecnologia 10 milions d’euros l’any 2023. Els resultats econòmics han estat aprovats en l’assemblea general que s’ha celebrat a Barcelona.
De cara a l’any 2024, la directora general d’Abacus, Clara Gómez, assenyala que l’objectiu és “mantenir la facturació actual i centrar-nos a augmentar la rendibilitat per assegurar un creixement sostenible i eficient”. Aquest exercici també estarà marcat per la compra del Grup Enciclopèdia, en aliança amb Jaume Roures. L’operació inclourà segells històrics com la Galera, Univers, Catedral, Elastic Books, Viena, Ediciones Invisibles, Kaji, Bridge i Rata.
Fundada l’any 1968, Abacus compta amb una xarxa de 47 botigues a Catalunya, la Comunitat Valenciana i les Illes Balears, a banda d’una botiga online. Segons la companyia, és líder en comercialització de llibres, papereria i material escolar, i té una important posició en la venda i distribució de joguines. La cooperativa disposa de 20 marques editorials i diverses divisions de creació de continguts educatius i audiovisuals.