Alpine és una firma emblemàtica per als amants del motor i de la Fórmula 1. La marca del grup Renault, no obstant això, no en té suficient amb això, i vol ser reconeguda més enllà de França i de l’àmbit esportiu, posicionant-se en el mercat amb novetats com el seu model urbà elèctric A290. Per avançar en aquest sentit, la marca ha optat per acostar-se al seu públic potencial mitjançant una nova estratègia: l’obertura dels seus Atelier, el primer dels quals ha emergit al centre de Barcelona.
Coincidint amb el Gran Premi d’Espanya de Fórmula 1, aquest primer Atelier d’Alpine a nivell mundial aspira a exercir de punt de trobada entre la societat barcelonina i visitants, els clients de la marca i els amants de l’àmbit automobilístic en general. Situada en l’encreuament entre Diputació amb Roger de Llúria, l’espai ha obert a escassos metres de Passeig de Gràcia, on fa pocs dies ressonaven els motors de cotxes de la Fórmula 1, com a preludi a la cita d’aquest cap de setmana a Montmeló, que es disputarà amb la mirada posada en la continuïtat de la F1 al circuit més enllà de 2026.
L’obertura d’aquest hub d’Alpine representa un moment estratègic per a la marca, englobada en un grup Renault que encara reptes com la descarbonització, la digitalització, l’escassetat de materials i la transformació de la força laboral mitjançant la conversió de la companyia en un grup diversificat. Aquest “equip d’equips” inclou a Alpine “amb l’ambició d’escalar la marca a nivell mundial i que sigui referent en el món del motorsport i de l’avantguarda”, ha destacat el director d’Estratègia i Desenvolupament de Negoci de Renault Group i director general del grup a Espanya, Josep Maria Recasens, a la inauguració del flamant Atelier.
Així, Alpine vol reposicionar-se entre el públic general, motiu pel qual està creant una nova gamma que serà 100% elèctrica el 2026. D’aquest “dream garage” forma part el nou A290, que donarà el tret de sortida a la nova etapa de la marca, propulsada des de Barcelona. En paral·lel, l’obertura contribueix a “continuar posant en valor un premi i un circuit que volem que sigui de referència al món”, segons el director general d’Estratègia Industrial del Govern central, Jordi García Brustenga.
Alpine, amb un valor de marca de 700 milions d’euros, ha triat Barcelona per impulsar la seva nova estratègia perquè “la ciutat representa l’esperit i l’ADN del que Alpine vol ser”, segons el CEO de la firma, Philippe Krief. “Barcelona és nostre primer Atelier, i la nostra intenció és estendre aquest format per tot el món”, ha afegit. En aquest sentit, la marca té el focus posat especialment en grans ciutats europees, i ja té previst que dos Atelier més obrin les seves portes a la fi de 2024: un a París, i un altre a Londres. Tots els Atelier d’Alpine es concebran com a espais d’entre 300 i 600 metres quadrats, caracteritzats pel blau que evoca l’univers de la marca.
Aquest format de l’Atelier hibrida dos espais: una zona d’entreteniment i una àrea per a clients. La primera compta amb bar lounge, una àrea d’exhibició de cotxes, un simulador i una pantalla de cinc metres dissenyada perquè els aficionats puguin viure les carreres com si fossin en directe. Pel seu costat, la zona semipública per a clients permetrà customitzar i configurar els vehicles d’Alpine. “Estem imaginant els nostres cotxes més enllà de veure’ls com a màquines”, ha destacat el director de vendes d’Alpine, Antonino Labate, dins d’una estratègia de la marca en la qual Barcelona està cridada a exercir un rol fonamental.