La cadena de cafeteries i forns Granier accelera la seva expansió internacional. La companyia originària de Vilanova i la Geltrú, que actualment disposa de 56 establiments a l’estranger, s’ha proposat pràcticament duplicar aquesta xifra fins el 2026, quan aspira a comptar amb un centenar de locals fora del mercat espanyol.
L’estratègia de Granier, fundada per Juan Pedro Conde el 2010, passa per enfortir mercats exteriors en els quals ja és present, i també per explorar l’entrada en nous països. Actualment, té establiments a Veneçuela, República Dominicana, Andorra, Costa Rica, els Estats Units, Panamà i el Regne Unit, a més d’Espanya.
Amb 31 establiments, el mercat veneçolà és el més potent per a Granier, que posa el focus també al Regne Unit: preveu passar de dos establiments a 15 el 2026. Quant a obertures en nous mercats, la companyia està explorant la seva entrada en països com Costa d’Ivori, Dubái, Gana, Itàlia, el Marroc, Mauritània, Mèxic, Paraguai i el Senegal.
“Entrar al mercat internacional ha estat un dels reptes més importants i satisfactoris. El nostre públic internacional té un poder adquisitiu mig-alt, la qual cosa ens permet enfortir la marca en cada nou mercat que aconseguim”, segons Michel Conde, director d’expansió de la marca.
Al més d’apostar per la seva internacionalització, l’empresa prioritzarà també la diversificació i innovació en la seva carta de productes i en la seva qualitat. La cadena, amb una facturació de prop de 50 milions d’euros i amb 2.000 treballadors, també s’enfocarà a renovar i enfortir la seva identitat de marca, la qual cosa inclourà modernitzar les 270 botigues de les quals disposa a Espanya.