Els alineadors dentals de Impress tornen a marcar el ritme del sector salut barceloní. L’empresa d’ortodòncia ha tancat una ronda de finançament per 117 milions de dòlars (110 milions d’euros al canvi actual). Poc després d’anunciar la compra del seu principal rival europeu, Dr Smile, la firma de tecnologia sanitària ha aixecat recursos per continuar expandint-se per Europa, amb la previsió d’obrir 20 noves clíniques l’any 2025 i entrar a nous mercats. L’operació ha comptat amb la participació dels fons d’inversió Trinity Capital Inc, CareCapital, LBO France i TA Ventures.
“Amb aquesta ronda de finançament, Impress ha reforçat la seva posició com la cadena d’ortodòncia número 1 d’Europa. El nostre model de negoci, profundament arrelat en l’excel·lència clínica i reforçat per l’R+D pròpia, ha demostrat ser resistent i altament escalable. Aquesta inversió ens permet consolidar el nostre lideratge”, ha sostingut el doctor Khaled Kasem, director d’Ortodòncia i cofundador d’Impress, juntament amb els emprenedors Vladimir Lupenko i Diliara Lupenko.
No és la primera vegada que la companyia aconsegueix recaptar tants fons. L’any 2022, va tancar una macroronda de més de 120 milions d’euros, disparant els registres del sector de salut català, que va tancar l’any amb el rècord de 445 milions d’euros captats. Va ser una operació subscrita pel fons de capital de risc LBO France, Norgine Ventures i Claret Capital Partners, que es van sumar a inversors que ja havien participat en anteriors rondes de l’empresa com TA Ventures, Uniqa Ventures i Nickleby Capital.
Amb la compra de Dr Smile, part del grup Straumann, Impress ha apuntalat el seu lideratge a Europa, on ha aconseguit arribar a la rendibilitat aquest 2024. Prèviament, Impress s’havia expandit cap a Portugal, Itàlia, el Regne Unit, Ucraïna i França, sent el país gal l’últim a incorporar-se a la llista i on tenia una participació més limitada. Per això, l’adquisició de DrSmile li ha permès reforçar-se en els mercats on el seu antic competidor era més fort com Alemanya, Suècia, Països Baixos i, especialment, a França. Després de l’operació, el grup Straumann ha passat a tenir el 20% del capital d’Impress. Fundada a Barcelona l’any 2019, amb una primera clínica al carrer Roger de Llúria, l’empresa catalana ha passat a tenir seu també a Berlín.
Dominada Europa, on ara queden competidors que es concentren a nivell local com Vitaldent a Espanya o Dental Pro i Nuvola a Itàlia, Impress també es fixa per als pròxims anys anar més enllà de les seves fronteres. Als Estats Units va arribar l’any 2022, quan es va fusionar amb la cadena californiana Uniform Teeth, però aquest mercat encara té poc pes per a l’empresa catalana.
Amb una plantilla de més de 1.000 treballadors, Impress compta amb una fàbrica pròpia per produir ortodòncies invisibles amb impressores 3D a la Zona Franca. Els altres tres centres de producció que li proporcionen el material són externs. La companyia disposa de clíniques pròpies, amb més de 40 establiments, que es complementen amb el lloguer d’espais a clíniques de tercers, on situa als seus propis professionals per atendre els pacients. En total, és present a 110 clíniques.