Facilitar als psicòlegs les tasques administratives i les gestions que els resten temps per a atendre els pacients. Aquest és l’objectiu d’Eholo, un software creat per la psicòloga clínica Sonia Torras i per l’enginyer Eduart Martí que integra eines per a la gestió diària dels professionals.
Amb aquest objectiu, aquest programari permet generar i cobrar factures, programar visites, llançar recordatoris, transcriure el contingut de videotrucades i gestionar històries clíniques i fitxes de pacients. Impulsada el 2022, actualment compta amb més de 10.000 psicòlegs, i preveu continuar impulsant aquest creixement, com destaquen Torras i Martí.
“Ens adaptem a les necessitats del psicòleg. El que seria ideal, de fet, és que el psicòleg no hagi de fer res a la plataforma”, sinó que les tasques administratives es realitzin de manera automatitzada i sense necessitat de la seva intervenció, subratlla Torras. Amb el programari, el preu del qual oscil·la entre els 28 i els 68 euros mensuals, l’empresa preveu facturar un milió d’euros enguany, triplicant les xifres de 2023, quan va tancar amb uns 300.000 euros.
Eholo ha ofert la seva plataforma a psicòlegs voluntaris que atenen afectats per la DANA
La plataforma, a més, ha incorporat eines d’intel·ligència artificial, que permeten transcriure videotrucades i resumir-les. “La IA no reemplaça al psicòleg, sinó que l’ajuda a fer millor el seu treball”, defensa Torras. A més, volen que la IA permeti que les dades que processa la plataforma puguin contribuir a la recerca d’universitats i entitats, i també a la del propi professional usuari.
“La idea és que el psicòleg pugui consultar dades rellevants de la seva activitat i l’atenció als seus pacients”, explica Torras. Amb aquest objectiu, la fundadora de la plataforma avança que continuaran treballant per a integrar “qualsevol eina que pugui ser útil” per facilitar la gestió diària dels professionals.
Tenint en compte aquestes facilitats, Eholo ha volgut oferir les facilitats de la plataforma a equips de psicòlegs d’emergències que estan atenent persones afectades per la DANA. En concret, ha posat el seu programari al servei de l’associació Psicòlogues i Psicòlegs Sense Fronteres i a l’equip de psicòlegs voluntaris Psicologia en Plural, amb l’objectiu de prioritzar l’atenció a les víctimes sense que les gestions administratives restin temps als especialistes.
De cercador a SaaS
El germen d’Eholo té el seu origen en la pandèmia. L’impacte en la salut mental que va generar en la població va remoure a Torras, que va començar a plantejar-se maneres de facilitar el treball dels psicòlegs. Davant la quantitat d’amistats i coneguts que recorrien a ella buscant a professionals amb els quals encaixar, Torras es va decidir crear un cercador de psicòlegs, i li va explicar el seu projecte a Martí, al qual coneixia des de l’escola.
Martí, enginyer i amb experiència en l’àmbit de les startups, precisament havia treballat en un projecte similar en la universitat, i en 24 hores des que Torras li va explicar la idea, va generar una primera plataforma de prova. “Quan ho vam veure materialitzat, decidim apostar pel projecte”, rememora Torras.
D’aquesta manera, la iniciativa inicial va néixer com a cercador, però aviat va anar rebent propostes de psicòlegs per incorporar noves eines vinculades a àmbits com la facturació i el contacte amb els pacients. “Tot el que demanaven girava entorn de la gestió interna, i no al cercador”.
En constatar aquesta demanda, Torras i Martí van decidir canviar de model i apostar-ho tot a generar eines per cobrir les necessitats dels professionals com un software as a service (SaaS). Els impulsors van prendre la decisió a principis de 2022, quan portaven uns vuit mesos cuinant el projecte, i van donar llavors entrada a dos business angels, que van aportar 30.000 euros per a donar el primer impuls al projecte.
Va ser ell juliol de l’any passat quan va arribar una segona embranzida, quan van tancar una ronda de finançament de 200.000 euros de business angels de SeedRocket. La inversió va permetre accelerar el desenvolupament d’eines de la plataforma, i ampliar la plantilla, que ara compta amb 18 treballadors.
Per impulsar el seu creixement, Eholo treballa amb diversos col·legis professionals espanyols per tancar acords de col·laboració. A més, ara té el focus posat a optimitzar la seva eina de facturació electrònica. Després, serà el torn de l’expansió internacional: els fundadors de la plataforma posen la mirada sobretot als Estats Units, on començaran a validar el seu programari el 2025, amb l’objectiu de continuar creixent.