David Martin CEO de Tradeinn
El conseller delegat de Tradeinn, David Martín.

Tradeinn tanca un any rècord amb una facturació de 555 milions

El grup de venda online de material esportiu ampliarà el centre logístic de Celrà (Girona)

Tradeinn continua imparable. La companyia de venda online de material esportiu tanca 2024 amb una facturació rècord: 555 milions d’euros. El grup esportiu ha crescut un 12% respecte als resultats de l’any anterior, quan va facturar uns 500 milions d’euros. Per atendre una demanda cada vegada major, la marca es troba ara immersa en un gran procés d’ampliació de la seva nau central, situada a Celrà (Girona).

L’empresa va néixer d’una petita botiga de submarinisme de l’Estartit (Baix Empordà). Fundada per l’holandès Roland den Hartog l’any 1997, el propietari va decidir aliar-se amb IntercomGi per posar en marxa la seva botiga online. Però no va ser fins l’any 2008, amb l’arribada de l’informàtic David Martín —actual conseller delegat de la marca— quan les vendes van començar a disparar-se. Martín va decidir rebatejar la companyia i ampliar el mercat per vendre tota classe de productes esportius.

Des de la companyia asseguren que aquest 2024 han notat un augment generalitzat de la demanda, però que sobretot han estat en els productes de ciclisme on més han notat aquest increment. David Martín ha remarcat que la clau d’èxit de l’empresa passa per “millorar processos, crear oportunitats de venda obrint-nos a nous països i a noves marques i, sobretot, captar i fidelitzar clients”. Segons ha informat CMD Sports, després de rebutjar la proposta de compra de Decathlon, el grup continua explorant alternatives d’inversió per expandir el seu negoci.

Els resultats positius que encadena l’empresa gironina des de fa anys es traduiran aquest 2025 en una significativa ampliació de la nau central a Celrà. Els treballs, que incrementaran la superfície del centre logístic dels actuals 35.000 metres quadrats als 50.000 metres quadrats, finalitzaran previsiblement durant l’estiu. Amb aquesta ampliació, la marca vol multiplicar notablement la seva capacitat de venda, i preveuen passar de les 30.000 comandes diàries a “expedir-ne entre 140.000 i 150.000”, segons el conseller delegat. A banda d’aquestes instal·lacions, la companyia també disposa d’un centre logístic a Pulheim (Alemanya), amb una superfície total de 6.000 metres quadrats.