Catalonia Hotels & Resorts creix a Barcelona. La cadena hotelera ha comprat per 27,7 milions d’euros un establiment de quatre estrelles a la gestora d’inversió alternativa Meridia. El nou actiu, situat en primera línia de mar al Poblenou, se suma al portfolio de la cadena de la família Vallet com el seu hotel número 29 a la capital catalana, que concentra la meitat dels 60 establiments dels quals disposa a nivell estatal.
L’hotel, que passa a dir-se Catalonia Barcelona Beach, compta amb 84 habitacions i mira a la platja de la Mar Bella amb un gastrobar, zona d’esmorzar amb terrassa, àrea fitness, sala de reunions i un pàrquing amb 29 places.
Amb aquesta incorporació al seu portfolio, Catalonia reafirma la seva aposta tant per Barcelona com per “un creixement orgànic vinculat a la inversió immobiliària, en una zona que encara té potencial de creixement i que representa un valor segur a llarg termini”, segons el Global Head of Real Estate de la cadena, Federico Holzmann.
L’operació, assessorada per Cushman & Wakefield, s’emmarca en una estratègia de la cadena mitjançant la qual prioritza la compra d’actius. Arran d’aquesta estratègia, més del 90% dels establiments de Catalonia són de propietat, la qual cosa la dota de gran estabilitat i solvència, segons Holzmann, que assegura que “els extraordinaris resultats obtinguts per la cadena el 2024 permeten abordar amb confiança els plans d’expansió previstos”.
Tant és així que la cadena s’obre a explorar altres models de creixement alternatius a la compra d’actius, “com arrendaments o contractes de gestió, i fins i tot aliances creuades de co-inversió en l’actiu immobiliari i gestió de l’operativa”.
En els seus plans d’expansió, la cadena preveu obrir pròximament un hotel a Madrid i un altre a Màlaga, als quals se sumarà un resort de cinc estrelles a Zanzíbar a finals d’any, que representarà l’entrada de Catalonia a Àfrica. La cadena, que acumula més de 40 anys de trajectòria, compta en total amb 78 hotels en 25 ciutats del món.