Jeremías Garcia-Seoane, de TheRest.
El fundador i CEO de TheRest, Jeremías Garcia-Seoane.

TheRest, la consultora per facilitar als restaurants el salt al ‘delivery’

L'empresa preveu aconseguir una facturació d'1,5 milions enguany amb més de 70 clients recurrents

El boom del menjar a domicili ha transformat el sector de la restauració, i ho ha fet a un ritme marcat per la demanda dels consumidors i pels grans restaurants i cadenes; un ritme que a vegades no han pogut seguir al mateix nivell petits i mitjans establiments. En aquest context, la consultora TheRest s’ha llançat al mercat per acompanyar aquests restaurants, com la primera consultora integral especialitzada en delivery a Espanya.

L’empresa, fundada al novembre, assessora a aquests petits i mitjans restaurants per adaptar-se al mercat del delivery i digitalitzar-se, amb l’objectiu de posar al seu abast eines tecnològiques i de gestió que faciliten des de la creació de menús optimitzats fins a estratègies de franquícia centrades en el canal de venda a domicili.

Fundada per l’exdirectiu de Glovo i d’UberEats Jeremías García-Seoane, TheRest s’ha posicionat amb tres mesos d’activitat en el sector amb clients com Healthy Poke, Goiko, Gonzalez&Co, Deleito i La Martinuca, amb els quals actualment sumen una vintena de clients actius. De cara a 2025, la consultora preveu superar els 70 clients recurrents i una facturació de més de 1,5 milions d’euros.

Per acompanyar els restaurants en la gestió del delivery, TheRest proporciona eines vinculades a la digitalització i el màrqueting, però també per millorar la dimensió operativa, amb experts en estratègia, data i operacions. L’equip, que compta amb un total de 16 persones entre treballadors i col·laboradors, inclou també a experts en gastronomia, per a definir “el mix ideal de productes per vendre en el canal delivery”.

“El delivery és un pain-point per als restaurants per la seva complexitat, pel seu dinamisme i pels seus baixos marges, la qual cosa exigeix un procés de gestió molt precís”, destaca García-Seoane. En aquest sentit, TheRest es proposa que “els restaurants puguin continuar ocupant-se del que millor saben fer, i nosaltres ens ocupem de la resta”.

A més, la companyia compta amb acords amb empreses tecnològiques per avançar en la digitalització dels restaurants més enllà del delivery, incloent-hi tasques com la gestió de pagaments i de sala: “Si l’operativa general funciona millor, també ho farà el delivery”, destaca el fundador.

Futura obertura internacional

“Ens volem convertir en l’Accenture del delivery, i veiem l’oportunitat de fer-ho no sols a Espanya, sinó de manera internacional”, destaca García-Seoane, que ha estat sempre vinculat al món de la restauració: des dels restaurants de la seva família a l’Argentina fins a haver liderat l’expansió d’UberEats a Llatinoamèrica i d’haver passat per Glovo a Espanya.

De cara a la seva internacionalització, TheRest se centra ara en la seva arrencada en el mercat espanyol, i es planteja obrir-se a partir de 2026 a mercats pròxims, com Andorra i Portugal. Per fer-ho, operar des de Barcelona juga al seu favor, i és que la capital catalana té la taxa de penetració del delivery més gran a nivell estatal —prop del 20% dels seus ciutadans l’utilitzen de manera regular—, i disposa d’actors que generen “sinergies operatives” i de la predisposició dels restaurants per apostar pel servei a domicili: “Barcelona és la ciutat per excel·lència del delivery”.