Mango es reforça a la Diagonal. Només una setmana després que inaugurés una gran botiga insígnia —flagship en anglès—, la cadena de moda ha anunciat l’obertura del seu primer establiment dedicat als productes de decoració a la mateixa avinguda. Estarà situat molt a prop de la plaça Francesc Macià, en un local de 400 metres quadrats que ja ocupava la marca amb roba per a dones.
L’obertura del primer Mango Home està prevista per a principis d’abril i suposarà la contractació de 15 treballadors. Forma part del pla estratègic de la cadena de moda per als pròxims dos anys. Amb una inversió de 600 milions d’euros fins al 2026, Mango preveu obrir 500 noves botigues en tots els mercats on és present, amb el focus posat en aquells més importants, com Espanya, Itàlia, França, el Regne Unit i els Estats Units.
La línia de decoració de Mango, estrenada l’any 2021, només es trobava fins ara en alguns establiments de la marca, amb una petita selecció de productes, i a la botiga online, arribant a una trentena de mercats, especialment a Europa i els Estats Units. “Aquesta obertura és un pas clau en l’evolució de Mango Home”, sosté la seva directora, Nuria Font. Des de la seva creació fa quatre anys, els productes per a la casa han duplicat ingressos, amb la previsió d’accelerar el seu creixement a partir d’ara amb l’obertura de les primeres botigues dedicades exclusivament a aquesta línia.
La nova botiga de Mango se situarà a la milla d’or de l’interiorisme de la ciutat, en una Diagonal que concentra grans marques del sector com Ikea, Kave Home, Casa Viva o Pilma. La flagship de Mango, que es troba a l’edifici vermell dissenyat pels arquitectes Federico Correa i Alfonso Milá, és de les poques excepcions. A més de la seva gran grandària, amb una superfície de 1.500 metres quadrats, es caracteritza per reunir per primera vegada a la ciutat totes les línies de negoci —dones, homes, nens i adolescents—, menys els productes de la llar.
A Barcelona, Mango compta amb 23 establiments. L’any 1984, el seu fundador, Isak Andic, que va morir recentment, va obrir la seva primera botiga, en un local de petites dimensions. Situada a Passeig de Gràcia, en el número 65, continua oberta i ara està dedicada a la roba per a adolescents. Actualment, la marca suma gairebé 15.000 metres quadrats de superfície comercial a la seva ciutat natal, amb recents remodelacions als establiments de Rambla Catalunya, l’antic Cinema Alexandra, i dels centres comercials Westfield Glòries, La Maquinista i Maremagnum.
En el conjunt d’Espanya, Mango compta amb més de 400 locals, una xifra que escala als 2.800 a tot el món. Amb presència a 120 mercats, la marca va facturar 3.100 milions d’euros l’any 2023 i s’ha fixat com a objectiu arribar a unes vendes de 4.000 milions d’euros de cara al 2026.