Liderar la digitalització en els viatges de negoci i potenciar la seva oferta d’intel·ligència artificial. Amb aquest objectiu, la scale-up BizAway, fundada entre Itàlia i Barcelona, ha adquirit Aervio, una de les principals agències de gestió de viatges d’empresa a Espanya, amb oficina a la capital catalana i també a Madrid.
Fundada l’any 2016, Aervio ha estat pionera en el desenvolupament de solucions basades en intel·ligència artificial per a optimitzar la planificació i gestió de viatges de negocis. Amb aquesta integració, BizAway pretén incorporar aquestes eines de IA per oferir una plataforma de gestió de viatges corporatius encara més eficient i personalitzada. L’operació també preveu que vuit treballadors d’Aervio se sumin a l’equip de BizAway, que ja compta amb vuit oficines repartides entre Itàlia, Espanya, Albània i Emirats Àrabs.
Per a BizAway, aquesta operació suposa “un avanç significatiu” en l’estratègia de creixement la companyia, que dona servei a empreses de més de 27 països. “En un sector en constant canvi com el dels viatges de negocis, la intel·ligència artificial representa una oportunitat clau”, ha remarcat Lucca Carlucci, conseller delegat i cofundador. L’operació, l’import de la qual no s’ha comunicat, es produeix en un moment de creixement per a BizAway, que al setembre de 2024 va aconseguir aixecar una ronda de finançament de 35 milions d’euros amb Mayfair Equity Partners.
A més, Carlucci ha emfatitzat que l’aplicació d’aquestes tecnologies també ha d’anar acompanyada d’una òptima atenció al client. D’aquesta manera, la companyia no només invertirà en aquestes noves eines digitals, sinó que també reforçarà la seva assistència al client, per “oferir un servei competent i pròxim a a les necessitats reals d’empreses i viatgers”, segons ha remarcat el seu conseller delegat.
BizAway va ser fundada l’any 2015 per Carlucci i Flavio Del Bianco, quan van detectar que, encara que cada vegada es feien més viatges de negocis, no existia cap plataforma integral que permetés organitzar aquests viatges de manera àgil i senzilla. Així, van crear una eina que permet no només la reserva de vols i allotjaments —a un preu més econòmic—, sinó també el control de costos i facturació associats, i que utilitzen actualment més de 1.600 empreses de tot el món.