Ja fa dos anys que la britànica Lighthouse va apostar per obrir oficina a Barcelona per potenciar el seu creixement. Un parell d’exercicis després, la companyia, convertida en unicorn, es fa notar en l’ecosistema traveltech català amb la compra de The Hotel Network, especialitzada en tecnologia de personalització de màrqueting per impulsar el creixement del canal directe per a hotels.
L’adquisició, sobre la qual no s’han detallat xifres, combinarà la plataforma d’intel·ligència comercial de Lighthouse amb la tecnologia de màrqueting impulsada per IA de The Hotels Network. L’empresa, fundada fa deu anys a la capital catalana, presta servei a més de 20.000 hotels en més de 100 països, als quals genera un augment mitjà del 32% en reserves directes mitjançant la seva tecnologia.
Entre altres eines, aquesta tecnologia permet oferir missatges i promocions personalitzades als viatgers, sobre la base del comportament de l’usuari en temps real, algorismes predictius i agents d’IA propis. Aquestes funcionalitats se sumaran ara a les de Lighthouse, que ja inclouen intel·ligència de preus, intel·ligència de negoci i benchmarking, entre d’altres.

El sistema de The Hotels Network la converteix en l’única plataforma del mercat que combina dades de preus integrats, personalització predictiva i capacitat de màrqueting multicanal en una solució en el núvol. “Les nostres funcionalitats combinades amb IA i intel·ligència comercial donaran als hotelers un avantatge poderós per elevar les seves estratègies de reserves directes i capturar més ingressos”, ha assegurat el fundador de la companyia barcelonina, Juanjo Rodríguez.
“En integrar les funcionalitats de màrqueting de The Hotels Network amb les dades de demanda i preus ja existents a la plataforma de Lighthouse, estem permetent als hotels transformar la intel·ligència de mercat en experiències de reserva personalitzades”, ha defensat el CEO de Lighthouse, Siguin Fitzpatrick.
L’empresa britànica, que va adquirir la categoria d’unicorn al novembre després d’una ronda de 370 milions de dòlars, ha adquirit la companyia barcelonina com a inversió estratègica per continuar expandint la seva plataforma, també integrant tecnologies que aporten valor als seus clients. Actualment, sumen més de 70.000 hotels a 185 països, que utilitzen Lighthouse per gestionar i incrementar les seves reserves.