EsdeMercado va ser el 2011 pioner a posar en marxa un portal especialitzat en la venda online de productes frescos procedents de les parades dels diferents mercats municipals de Barcelona. En aquest emergent segment de negoci, accelerat per la crisi del coronavirus, operen també altres companyies com Manzaning i Ulabox i, recentment, el mateix Institut Municipal de Mercats de Barcelona ha llançat també la seva pròpia aplicació mòbil.
Per impulsar el seu creixement i guanyar dimensió, EsdeMercado acaba d’absorbir a Frescabarna, un altre portal dedicat a la venda de productes frescos procedents dels diferents distribuïdors que hi ha a Mercabarna. Segons EsdeMercado, aquesta operació permetrà elevar a un milió d’euros la facturació de la nova companyia, enfront dels 650.000 euros que va ingressar EsdeMercado el 2019.
L’empresa fundada per Nacho Manent té actualment acords per prestar el servei de venda online a les parades dels mercats municipals de la Boqueria, Sarrià i Mercat de Galvany. El portal compta amb 70.000 usuaris registrats i comercialitza també productes frescos d’uns vint elaboradors de la província de Barcelona amb l’objectiu “d’activar l’economia local”. Segons Manent, “els hàbits de compra han canviat moltíssim” i tant per al petit comerç com per als mercats “la venda en línia és una eina útil i necessària”.