Culinarium neda contra corrent. La cadena que lidera Montse Robinat no abaixa persianes, sinó que en plena pandèmia reivindica la funció del comerç de proximitat amb un nou pla d’obertures i la decisió d’instal·lar-se Rambla Catalunya, una de les artèries comercials de Barcelona. Culinarium confia en el servei d’assessorament i atenció que presta als clients com a principal arma per defensar-se de l’auge del comerç electrònic. El seu posicionament en el mercat es basa també a oferir un ampli ventall de productes de parament i cuina, de totes les gammes, i accessibles a tota mena de butxaques. Una altra de les seves apostes és situar-se en els barris, a prop dels mercats.
La nova botiga de Rambla Catalunya és la número 20 de la cadena, disposa de 185 metres quadrats i ocupa el local d’una antiga oficina de BBVA, entre els carrers Mallorca i Provença. Els establiments de Culinarium es troben fonamentalment a Catalunya, però la cadena també s’ha expandit a Aragó, Castelló i a Palma de Mallorca. Per preservar la qualitat del servei, totes les botigues de la marca són pròpies.
L’any 2019, Culinarium va facturar set milions d’euros, una xifra que aquest any està afectada per la pandèmia, però que l’empresa espera remuntar gràcies a l’obertura a Rambla Catalunya i al pla per obrir sis locals comercials més durant 2021. La plantilla ja supera els cent empleats.
Culinarium és una cadena sorgida d’una llarga tradició familiar, ja que la família Robinat és també propietària de Casa Delfín, una empresa fundada a Tàrrega el 1863 i que és un dels líders en equipament per a hostaleria (vaixelles, coberteries i cristalleries), amb un catàleg de més de 15.000 productes.