El tràfic de mercaderies marca el ritme de la recuperació al Port de Barcelona. Al contrari, la desaparició total de la indústria dels creuers, penalitza el volum de passatge, amb un total de 50.020 passatgers entre els mesos de gener i febrer, un 82% menys que en el mateix període de 2020, abans que esclatés la pandèmia. Molt millor és la situació respecte als contenidors que passen pel port de la capital catalana, on s’ha registrat un creixement del 18% en aquests dos primers mesos que confirma la tendència a l’alça iniciada a finals de 2020. En total, el moviment de contenidors ha estat de 595.073 TEUS, la unitat de mesura utilitzada en l’àmbit portuari.
Segons la infraestructura que presideix Mercè Conesa, s’ha crescut tant en contenidors d’exportació com d’importació, és a dir, que tenen origen o destí a la capital catalana, com en contenidors de transbordament o que només estan de pas i que faran ruta cap a altres ports. Concretament, en el primer cas —el que té més valor qualitatiu— el creixement els mesos de gener i febrer ha estat del 9,3%. Més important ha sigut l’alça dels contenidors de transbordament, que han crescut un 30,8%. Destaca el dinamisme de les exportacions que han sortit de Barcelona amb destí als Emirats Àrabs (+77%) i a la Xina (+58%). També avancen a doble dígit els tràfics cap a Índia i el Marroc.
Si es té en compte el tràfic de tota mena de mercaderies, no només les que viatgen en contenidor, el Port de Barcelona ha crescut un 3,4%, amb un total de 10,5 milions de tones. Aquest creixement és inferior al dels contenidors, ja que tant les mercaderies a doll com la importació i exportació de vehicles segueixen en negatiu. Per exemple, els líquids a granel cauen un 23% o els sòlids retrocedeixen un 9%. La caiguda en el transport marítim de vehicles és del 26,4%, amb un moviment de 81.041 unitats.