Barcelona es consolida com una de les ciutats preferides d’Europa per les empreses emergents a l’hora de decidir on obrir les seves oficines corporatives o unitats de desenvolupament. L’empresa francesa Cubyn ultima l’obertura d’una seu a la ciutat que preveu contractar en una primera etapa a un equip de vint persones. Des d’aquesta delegació es dirigirà l’entrada de la startup en el mercat espanyol de la logística el pròxim mes d’abril i se supervisarà la posada en marxa d’un magatzem de 10.000 metres quadrats a Madrid, on es crearan 200 llocs de treball. Fons de la companyia expliquen que s’ha triat el centre d’Espanya per ubicar la plataforma logística pel fet que l’empresa ja té al Sud de França un altre magatzem i així pot completar la seva cobertura geogràfica i arribar també a Portugal.
Cubyn assegura haver desenvolupat, gràcies a un ús intensiu de la tecnologia, un model que permet reduir en un 30% els costos logístics de les empreses de comerç electrònic. Segons la startup, disposen d’un algoritme propi que optimitza la distribució dels milions de compres online, el que redueix els costos dels marketplace pels que treballen i millora la satisfacció dels clients. El seu model de fulfillment on-demand permet a Cubyn procesar automàticament des dels seus magatzems les comandes que reben els seus clients i determinar la xarxa de transport més eficient en cada cas.
“Cubyn és un disruptor en aquest mercat de la logística independent i més eficient en costos per l’e–commerce; som un servei millor, més ràpid i transfronterer amb un preu un 30% més baix que la mitjana del mercat”, assegura Adrien Fernandez Baca, conseller delegat de l’empresa.
Cubyn acaba de rebre el suport d’Eurazeo, un dels principals fons d’inversió europeus, que ha participat en una ronda de finançament de sèrie C valorada en 35 milions d’euros. Aquest capital ha estat aportat majoritàriament per Eurazeo i per Bpifrance Large Venture, tot i que també han participat altres inversors. La startup, que fins ara ha aixecat 55 milions de capital, destinarà aquests nous recursos a obrir mercat a Espanya, Portugal, Itàlia, Regne Unit i Alemanya. L’objectiu és duplicar l’equip de l’empresa, que ara és de 85 persones i es vol acabar 2021 amb més de 170. En paral·lel, Cubyn obrirà un nou magatzem a Madrid i una altra plataforma automatitzada de 25.000 metres quadrats a la regió de París per millorar els temps d’entrega.
“Espanya i Portugal junts representen un dels cinc majors mercats pel comerç electrònic a Europa, però els falta molt recorregut en termes de maduresa logística; tenim moltes oportunitats per desenvolupar-nos”, destaca el conseller delegat i cofundador de Cubyn.
Segons la consultora McKinsey, la pandèmia ha fet explotar el negoci de les compres en línia a tot el món. Així, només entre els mesos de març i juny de 2020 es va créixer tant com en els darrers deu anys. S’estima que el mercat del fulfillment per e-commerce mou 500.000 milions d’euros a tot el món, però està molt fragmentat. En el seu primer any complert d’activitat, Cubyn ha aconseguit augmentar de 30 milions a 250 milions d’euros el valor de les mercaderies transportades, amb més de 5 milions d’enviaments processats des de París.
“Cubyn ha desenvolupat una solució de gran qualitat en només 18 mesos i amb uns recursos econòmics limitats. Ara té la millor tecnologia per conquistar el mercat europeu i estem molt il·lusionats de formar part d’aquesta fase de llançament”, afirma Louis Bô, director d’inversions d’Eurazeo. Aquest fons, que va ser accionista de la catalana Desigual, té participacions a més de 400 empreses, amb uns actius sota gestió de 18.800 milions d’euros.