Va ser l’any 2019 quan dos amics de Barcelona es van quedar a mitja partida sense bateria al comandament de la Playstation 4 i van haver de passar per la molesta situació de jugar amb els cables de càrrega connectats. Aquest va ser el detonant que va impulsar a l’Àlex Pemán i a en Xavier Olaechea a crear Remotto, una empresa de complements per al món gaming. El seu primer producte, com no podia ser d’una altra manera, és Remotto Battery, un dispositiu que allarga la bateria dels comandaments de la Playstation 4 fins a 20 hores.
El sector del gaming és un dels que ha experimentat un creixement més fort en els darrers anys i cada cop sembla més clar que les oportunitats de negoci que ofereix són molt extenses. Tot i això, encara no és habitual trobar al nostre país iniciatives empresarials relacionades amb la producció i fabricació de productes relacionats amb aquest sector.
És cert que s’han multiplicat els equips d’e-sports, però el segment del hardware encara no ha estat explotat. És per això que l’Àlex i en Xavier van veure en aquest mercat una gran oportunitat. “El sector del gaming està en ple creixement, i quan vam veure que la nostra idea podia tenir mercat, vam decidir que havíem de centrar-nos en aquest projecte al 100% i fer-lo viable”, comenta l’Àlex. Els seus productes estan dissenyats a Barcelona i es fabriquen a Shenzen, una de les capitals mundials de la producció d’articles tecnològics.
L’empresa no ha dut a terme cap ronda de finançament i la inversió inicial va ser pròpia. La viabilitat de Remotto es deu al fet que durant l’any 2020 van aconseguir vendre més de 30.000 unitats del seu primer producte, fet que s’ha traduït en una facturació de vora mig milió d’euros. De cara a 2021 preveuen un gran creixement amb el recent llançament del Remotto Battery per la Playstation 5, la nova generació de les consoles de Sony.
L’empresa emergent també vol desenvolupar nous productes, sempre dins del món gaming. “Fins ara ens hem centrat en el Remotto Battery, que ha estat el nostre primer llançament i ha tingut molt èxit, però ara també volem dissenyar nous complements de joc diferents i innovadors, que ens obrin nous mercats i ens apropin a nous clients, de fet ja estem treballant en un parell de dissenys”, comenta l’Àlex.
L’èxit d’aquesta startup ha anat molt lligat a les seves campanyes de publicitat, en les que han participat alguns dels youtubers més coneguts en l’àmbit espanyol, com TheGrafg o Ampeterby7. Aquesta ha estat la principal eina publicitària de la companyia, juntament amb el posicionament dels seus productes en botigues físiques com Game, una referència en el món dels videojocs.