Freudenberg és un grup alemany que opera en múltiples sectors industrials i que és propietari de la popular marca de pals de fregar i baietes Vileda. La seva seu central al mercat espanyol està situada a Parets del Vallès (Barcelona), al peu de la C-17, i segur que els conductors que circulen habitualment per aquesta via han llegit manta vegada en passar per davant de la fàbrica el rètol de “telas sin tejer“, la gran especialitat de l’empresa. La multinacional compta també amb instal·lacions a Martorell, Burgos, Navarra i Madrid, dependents de fins a set empreses que sumen una plantilla de 1.070 treballadors i que, en conjunt, han facturat 275 milions d’euros durant l’any 2020.
Aquesta xifra és un 11,8% inferior als 312 milions ingressats el 2019 a conseqüència del descens de vendes registrat pels productes que fabrica pel sector de l’automoció, la moda i l’hosteleria. Al contrari, en aquest any de pandèmia, Frudenberg ha vist incrementar les vendes de la seva divisió de productes de neteja, segons explica Jaume Cané, director del grup a Espanya.”Tot i la baixada d’ingressos, hem mantingut unes inversions de gairebé 7 milions d’euros, el que suposa una clara aposta per les fàbriques que tenim en aquest país i per millora la seva tecnologia“, destaca el directiu.
Cané també subratlla les donacions que ha realitzat l’empresa per ajudar a les administracions a fer front a la crisi de la covid-19. Així, Freudenberg ha donat 280.000 guants d’un sol ús i 290.000 mascaretes procedents de les seves fàbriques a la Generalitat, a l’Ajuntament de Parets del Vallès i a altres institucions i entitats benèfiques. En paral·lel, s’han donat 65.000 euros al Banc dels Aliments. “Podrán baixar els nostres resultats, però no els nostres valors”, diu Cané.
Freudenberg va néixer fa 170 anys a la ciutat alemanya de Weinheim i desenvolupa productes tècnics amb milers d’aplicacions industrials, com material segellant, components de control de vibracions, tèxtils tècnics, filtres i productes químics, de neteja i mèdics. En el seu conjunt, la multinacional va facturar 8.840 milions l’any 2020, un 6% menys.