Des del 2011, Baltasar López ha estat treballant per crear Baltasar Revolt, el nou superesportiu elèctric que acaba de presentar públicament. El seu projecte va començar quan només tenia 24 anys, tot i que des de ben petit ja sabia on volia arribar. “És un projecte de vida”, remarca López en declaracions a The New Barcelona Post.
Sense la tecnologia, els contactes ni els recursos, tots aquests anys li han permès acumular l’experiència necessària per poder dissenyar i fabricar íntegrament el seu propi cotxe a Cerdanyola del Vallès. “Ha estat una carrera de resistència”, exposa. De fet, abans d’arribar a llançar la marca Baltasar, López va muntar dues empreses més, Enchufing i Millor Battery, que seran els socis claus del nou superesportiu, proporcionant la infraestructura de càrrega i la bateria necessària.
Amb un preu de 230.000 euros, el Baltasar Revolt està pensat per córrer en circuits, però també per circular per carretera. “És un cotxe elèctric de carreres que pots fer servir al carrer”, defineix López. La majoria dels components són de fibra de carboni, aconseguint així un pes total de 770 kilograms. Té una autonomia de 600 kilòmetres i 40 minuts en condicions de circuit. Està disponible en diferents colors, té una potència de 500 bhp i la bateria pesa 250 kilograms.
Tant el disseny com la producció es faran a les instal·lacions de Baltasar a Cerdanyola del Vallès, al Parc Tecnològic del Vallès, i recorreran a proveïdors locals. Amb una superfície de 1.000 metres quadrats, la planta està preparada per una producció en sèrie de poques unitats, tenint en compte l’exclusivitat del vehicle.
El Baltasar Revolt ja es pot començar a encarregar a la pàgina web de la companyia. Fins a aquí un any rebran comandes, amb la intenció de començar a produir la pròxima primavera. Les primeres unitats s’entregaran el segon semestre de 2022.
Aquest no és l’únic superesportiu elèctric que es dissenya i fabrica íntegrament a Barcelona. Hispano Suiza està produint el seu model Carmen, des d’una nau de més de mil metres quadrats a Montmeló, a prop de Circuit de Catalunya. L’Hispano Suiza Carmen s’ha posicionat en un segment de mercat superior, el dels hypercars.