Quan veiem un anunci a la pantalla dels nostres mòbils, potser aixequem la cella esquerra o dibuixem un petit somriure, tot i que pensem que ens mantenim impassibles. Aquestes expressions inconscients són les que Feeder vol analitzar per als seus clients, que són aquells que posen les campanyes de publicitat.
Aquesta startup creada a Barcelona participa al 4 Years From Now (4Y4N), que se celebra a partir d’aquest dilluns al mateix espai que el Mobile World Congress (MWC). En aquest esdeveniment presentarà l’algoritme que ha ideat, que serveix per processar mitjançant reconeixement facial sentiments com l’alegria, la ira, la por, el menyspreu, la calma, el fàstic, la sorpresa o la tristesa.
La informació que detecti la interpretarà per valorar en quina mesura l’anunci està sent efectiu, puntuant quina atenció, aprovació, sorpresa, disgust o rebuig ha generat. Pot semblar un capítol de Black Mirror, però un dels fundadors de l’aplicació, Pablo Filomeno, assegura que tota la informació captada serà completament anònima.
Què es guanya descarregant-se aquesta aplicació? Descomptes. Filomeno indica que les empreses que pengin publicitat a Feeder hauran d’oferir promocions als usuaris a qui analitzin les seves reaccions facials. De moment, Feeder s’ha estat provant amb uns 20 clients, entre ells agències de màrqueting, influencers i marques, per perfeccionar el seu funcionament abans del seu imminent llançament. Amb una inversió inicial de 30.000 euros, l’app preveu tancar una ronda de 150.000 euros.
Actualment, la plantilla de Feeder la formen uns sis treballadors, a banda dels dos fundadors, Filomeno i Mauro Gadaleta. Amb els 150.000 euros que esperen obtenir de la ronda, volen contractar més personal. La previsió de facturació per a aquest 2021 és de gairebé 40.000 euros, arribant als 50 clients.