Les ganes de tornar a recórrer el recinte de Gran Via de Fira de Barcelona i perdre’s entre els estands es podien sentir en el primer dia del Mobile World Congress (MWC) d’aquest any. El saló més important del món de telefonia mòbil ha tornat, encara que ho ha fet una mica canviat. Una assistència menor és allò que primer crida l’atenció, magnificat pels grans espais que es deixen entre expositors per garantir la distància social. No hi ha hagut cap aglomeració a les hores punta del saló.
Aquesta era la sensació del Samuel en el seu tercer Mobile, com també la de la Nerea i la Nadia, que s’estrenaven al saló per presentar la seva empresa emergent The Good Goal. Malgrat això, els tres han vist la celebració del congrés com una oportunitat per tornar a fer negocis i conèixer noves iniciatives, malgrat que el context econòmic encara sigui complicat.
De fet, la Tamara ha vist com una menor afluència en el seu estand de Submer, empresa de L’Hospitalet de Llobregat, els ha permès millorar la qualitat de les reunions, eliminant els curiosos que s’acostaven només a xafardejar, però no tenien cap mena d’interès real en el seu projecte. La sensació és que els pocs que s’han desplaçat al MWC ho han fet convençuts i amb una raó de pes, un clar avantatge per a les empreses locals que enguany participen, que no hauran de competir amb les grans multinacionals per guanyar-se la seva atenció.
Però aquest no ha estat l’únic canvi. Sigui per les dates estivals o la barreja sota un mateix sostre de corporacions i empreses emergents, l’estricta etiqueta del MWC s’ha diluït una mica. S’han vist menys americanes i més samarretes i vestits vaporosos. Fins i tot, hi ha qui s’ha atrevit a anar amb pantalons curts. Els congressistes, acostumats a visitar el saló a finals de febrer, s’han trobat amb el sol de juny, que no escalfa tant com fa uns dies, però ho fa més que la tímida neu que algun any s’ha vist al Mobile. En conseqüència, els restaurants a l’aire lliure estaven plens, com també ho han estat les terrasses del recinte.
Per a la directora general de Kotra, l’agència coreana de comerç i promoció de la inversió, Young-Yu Ahn, les noves dates poden convertir-se en un reclam per a aquells que vulguin quedar-se de vacances una vegada passi el congrés, com ja passa en altres grans fires internacionals ubicades a ciutats turístiques. En aquest sentit, la directiva assenyala com des de Corea s’han desplaçat unes 100 persones i algunes d’elles han decidit arribar una setmana abans o una després per aprofitar i visitar Barcelona.
Nous protocols
Més enllà de l’estiu i la relaxació de l’etiqueta, el MWC 2021 es caracteritzarà pels nous protocols imposats per la pandèmia per garantir la seva seguretat. Ja es van provar a petita escala a principis de mes a l’Integrated Systems Europe (ISE), amb una assistència una mica superior als 1.500 participants, però ara pujaran de nivell, controlant a entre 25.000 i 30.000 congressistes, segons els últims càlculs de la GSMA.
Els protocols per evitar el contagi de la covid es caracteritzen, bàsicament, per test d’antígens abans d’entrar, mascareta FFP2 i gel hidroalcohòlic per totes bandes. En el primer dia del Mobile, algun despistat que s’ha presentat amb mascareta quirúrgica o de tela ha hagut de comprar-se’n una FFP2 i també ha hagut d’esperar una estona per poder-se fer el test. L’organització recomanava arribar amb temps, tenint en compte que es podia produir algun tap de gent i que els resultats triguen entre 20 i 30 minuts.
Precisament, les poques cues que s’han vist al principi de la jornada han estat per passar els tests d’antígens. Una vegada superada la prova, el resultat es carrega automàticament a l’aplicació del Mobile, que aquest any s’ha convertit en l’acreditació per accedir al congrés, deixant enrere les que es penjaven i envaïen la ciutat per una setmana.