Holaluz prem l’accelerador en la seva estratègia per a convertir-se en un actor de referència en producció d’energia renovable mitjançant la instal·lació de plaques fotovoltaiques a les teulades dels habitatges. La companyia barcelonina ha anunciat que ha pres la decisió d’iniciar una estratègia d’adquisicions per teixir una xarxa d’empreses instal·ladores pròpies que li permetin controlar directament tot el procés de col·locació de les plaques solars i prestar un millor servei als seus clients.
Segons Holaluz, aquesta nova estratègia preveu la compra d’un mínim de tres instal·ladores entre 2021 i el primer trimestre de 2022 per “crear una estructura híbrida entre instal·ladors propis i la firma d’acords amb instal·ladors locals de confiança” que permetin assegurar l’escalabilitat de les operacions. L’energètica destaca que l’aposta per controlar directament tot el procés ha de permetre assegurar que les instal·lacions es realitzin amb la màxima qualitat, el que contribuirà a la projecció de la marca. “Aquesta estratègia ens permet assolir un doble objectiu: lliurar al client una experiència excepcional i, en l’àmbit corporatiu, capturar el màxim valor d’aquesta fase”, afirma Carlota Pi, presidenta d’Holaluz.
La firma, que cotitza al mercat BME Growth des de novembre de 2019, ha optat per sortir de compres a l’emergent negoci dels instal·ladors fotovoltaics després d’aconseguir que un total de 5.537 clients li hagin confiat la instal·lació de plaques solars a les seves teulades, un 184,7% més respecte al juny 2020. L’objectiu d’Holaluz és ambiciós, ja que preveu arribar a les 50.000 instal·lacions fotovoltaiques gestionades a finals de 2023.
Fa un any, Holaluz es va llançar a convèncer els ciutadans de la conveniència de generar la seva pròpia energia renovable mitjançant la campanya comercial La Revolució de les teulades, amb la qual pretén “transformar en energia verda cada metre quadrat de les teulades infrautilitzat”.
En l’últim any, l’elèctrica catalana ha guanyat cent mil clients, en passar de 255.543 usuaris el juny de 2020 als 350.820 comptabilitzats al tancament del passat mes de juny. Així, en l’últim trimestre s’han registrat 25.300 altes. “Els mesos impredictibles que viu el sector energètic ens donen l’oportunitat de demostrar que la nostra proposta de valor i model de quotes té més sentit que mai, i així ens ho demostren els 25.000 nous clients d’aquest trimestre”, subratlla Pi, cofundadora d’Holaluz junt amb Oriol Vila i Ferran Nogué.
L’emprenedora ha reafirmat també l’objectiu d’acabar 2023 amb un milió de clients, 50.000 instal·lacions fotovoltaiques gestionades i 1.000 MW en representació.
Fins al 31 de març, les vendes consolidades d’Holaluz van sumar 77,98 milions d’euros i l’ebitda registrat va ser d’1,53 milions d’euros. En el seu últim exercici fiscal, tancat el passat mes de setembre, la companyia va aconseguir una facturació de 235,9 milions d’euros, amb un creixement del 13% respecte als 208,8 milions de 2019. Encara que segueix registrant pèrdues comptables, Holaluz va elevar l’any passat el seu marge brut a 27,3 milions i el seu ebitda a 3,5 milions, amb creixements del 67% i del 35%, respectivament.