Les facilitats que ha trobat el grup Essity a Barcelona per accedir a talent altament especialitzat i format en la cadena de subministrament i operacions logístiques ha determinat que el grup suec implementi des de la ciutat un nou model operatiu per a la planificació de subministraments a tots els seus clients a nivell mundial. Per això, des del centre d’excel·lència que es troba a les instal·lacions de la companyia a Sant Joan Despí es coordinaran els 200 magatzems que la companyia té a 150 països i des dels que surten prop de 3.000 càrregues completes de camions cada dia laborable.
La nova operativa logística permetrà el grup Essity realitzar millors previsions de demanda per part dels clients i optimitzar el rendiment de la cadena de subministraments, gràcies en part a la forta aposta tecnològica. “Hem apostat per la implementació de noves tecnologies, sistemes d’intel·ligència artificial i un sistema de gestió únic que ens permeti l’estandardització de processos per ser cada vegada més eficients amb l’ús dels nostres recursos”, explica José Ramón Iracheta, Country Manager de Essity Iberia, amb la idea de remarcar que el fabricant busca la màxima eficiència a tots els nivells.
La companyia sueca ja compta amb 60 persones treballant en aquest centre —50 de les quals són noves contractacions— i té previst incorporar al voltant de 40 persones cada any fins al 2024.
El centre, amb una plantilla inicial de 60 persones, coordinarà els 200 magatzems que la companyia té a 150 països
L’aposta per la divisió Iberia de la multinacional respon també a la seva ubicació estratègica, ja que actualment França i Espanya són dos dels seus tres principals mercats a Europa. El 2020, els mercats d’Espanya i Portugal van ocupar la setena posició a nivell global en el grup i van aportar el 4% de les vendes globals, que van arribar als 12.000 milions d’euros.
En concret, a Espanya, el fabricant va registrar unes vendes netes de 532 milions d’euros el 2020. En l’actualitat, està present en el mercat amb una plantilla de 1.200 empleats (dels 46.000 de el grup), distribuïts en tres plantes de producció a la localitat de Puigpelat (Tarragona) —centre logístic internacional—, Allo (Navarra) i Telde (Illes Canàries), i oficines comercials a Madrid, Lisboa i Sant Joan Despí, que ara suma el centre d’excel·lència en logística.
Des que va arribar a Espanya el 1998, el grup amb seu central a Estocolm (Suècia), s’ha anat posicionant com a proveïdor de productes del sector d’higiene i salut per a grans cadenes de distribució, hotels, farmàcies o hospitals, a través de les diverses marques que posseeix, entre les quals Tena, Colhogar, Demak’Up i Tork, a més de Jobst, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Regio, Saba, Tempo, Vinda i Zewa.
Essity -anteriorment anomenada SCA- va aconseguir reforçar el seu posicionament en el mercat internacional el 2012 amb l’adquisició del negoci europeu de paper tissú de la multinacional Geòrgia-Pacific, fabricant de tovallons, paper higiènic, mocadors, paper de cuina i productes de cura personal ( bolquers per a bebè), que a Espanya tenia instal·lacions productives a Allo (Navarra).
L’amalgama de productes amb important penetració en el mercat domèstic espanyol han facilitat a Essity convertir-se en un dels principals proveïdors de les grans cadenes de distribució a Espanya, entre elles Mercadona, de la qual és també fabricant de productes de tisú per a la marca d’aquest distribuïdor, Bosque Verde.