Lego acaba d’inaugurar la seva primera flagship store d’Espanya a Barcelona. Està ubicada al Passeig de Gràcia, a prop de Plaça Catalunya, on abans hi havia una botiga de la cadena Kiabi. Serà l’establiment amb una major diversitat de productes del tot el país, que inclouran joguines exclusives que només s’hi podran trobar allà físicament, com la recreació del Camp Nou.
Amb una superfície de més de 800 metres quadrats, el nou local, el tercer que hi ha a la ciutat, ha suposat la creació de 36 llocs de treball. La companyia no ha volgut comunicar la inversió que ha suposat la seva obertura.
Per al director de màrqueting sènior del grup Lego per a Espanya, França i Portugal, Fernando Nasuti-Wood aquesta nova botiga a la capital catalana suposa reforçar la seva aposta pel mercat espanyol, que ja arriba als set establiments, repartits entre Barcelona, Madrid, Sevilla i Saragossa. “Volem continuar apostant pel mercat espanyol”, remarca Nasuti-Wood. A Barcelona, a banda de la de Passeig de Gràcia, hi ha les de L’Illa Diagonal i La Maquinista.
Per retre homenatge a la ciutat que l’acull, s’han inclòs elements inspirats en Antoni Gaudí. El trencadís és una constant en la decoració de la botiga, que compta amb dues mascotes, l’Antoni i el Drago, que s’inspira en el drac que hi ha al Parc Güell. També hi ha una rèplica de la Sagrada Família, feta amb més de 200.000 peces.
Lego ha volgut incorporar en aquest establiment elements interactius i digitals, que només es poden trobar en dues botigues més de les més de 700 que té a tot el món —Nova York i Guangzhou (la Xina)—. Concretament, la botiga catalana compta amb un fotomaton que transforma en pocs minuts una fotografia en un mosaic de Lego, format per més de 4.500 peces per construir-lo a casa. També hi ha una fàbrica de figures, que permet dissenyar-la i personalitzar-la digitalment i després imprimir-la en el mateix establiment.